nou, ik heb al zaad geoogst !! wanneer moet dat gezaaid worden ?
Ik heb hem ook aangeschaft, wou altijd al een kopen maar stelde het iedere keer weer uit.Eigenlijk wilde ik volgende week bij Roger Bastin langsgaan met een vriendin uit Frankrijk en kijken of hij er nog staan heeft.
Nu stond hij bij een tuincentra een knoepert van een plant voor 6.95 euro en ik kon het niet weerstaan om hem te laten staan. Ik heb gelijk scheuten genomen er zaten veel zijscheuten zonder bloemen aan de onderkant en Salvia laat zich normaal makkelijk stekken of lukt het met deze soort niet zo goed. Ik zie wel wat het wordt en kijk gelijk uit naar eventueele zaden. Hij staat nu in de kas en ik denk dat hij deze winter daar ook maar moet blijven en in het volgend voorjaar gaat hij de tuin in.
Ann
ik was een paar maanden terug bij intratuin omdat ik al lange tijd kadobonnen had die daar besteed moesten worden. denk dat hij ook zoiets als 6,95 kostte. werd als een bij naar deze super blauwe bloemenpracht gelokt en daarom staat dit hier nu in de tuin. is wel in die tijd enorm gegroeid en staat helemaal perfect achter in die border. vindt alleen de geur van salvia afschuwelijk, dus raak hem liever niet aan. geniet er van, ann
Aha, nu begrijp ik waarom hij al zo lang bloeit bij jou. Hou hem in de gaten volgend jaar. Je mist hem zo omdat hij zo laat uitloopt. Volgend jaar zal hij de mooie nazomerbloei brengen. Blauw. Niet veel planten doen dat, blauw in de nazomer, vandaar dat hij toch populair blijft. Oogst maar zoveel mogelijk zaden. Het is echt een plant om een stapje harder voor te doen!
Gr. Margriet.
ja margriet, dat is een beetje gemeen spel he ? wel jammer dat ik hem dan eigenlijk de hele zomer moet missen en zeker in de gaten houden dat hij wel een plekje behoud in de border. als ik nu zaai en het gaat goed, hoe groot is hij volgend jaar dan ? krijg ik dan wel het “intratuin effect” of zijn die planten al een jaar ouder ? ik heb gisteren gelijk maar een zak verse zaa/stekgrond gehaald en ga lekker aan de slag met een perlite mengsel. keek zondag nog even in de stekkenbak en alles staat er verder heel gezond bij. eerste rehmannia stekjes staan in de potjes, maar jammer dat het weer of liever de temperatuur het laat afweten. zoals het er nu bijstaat had ik nog wel een paar weken willen behouden. zie dat je nog tot heel laat bezig was vannacht, dus overdag zeker druk met de planten ? grts
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?