gangen in mijn tuin

• marja

Wie kan mij vertellen wat voor gangen ik in mijn tuin heb?

Er zit een beest gangen te graven van 15 cm doorsnee.

Mijn tuin is 70 cm hoog.

Het zijn geen molshopen.Zou het een kikker kunnen zijn?Die heb ik wel ens in mijn tuin gezien.

Ben benieuwd,gr Marja

• lutetia

een konijn?luut

• maria

15 cm doorsnee?? Dat moet wel een flink groot beest zijn.Als het een konijn is zul je uitgegraven aarde in de buurt van de opening moeten zien..

• marja

Een konijn kan het niet zijn Luut.Ik heb een stadstuin en zelfs katten hebben moeite mijn tuin te betreden.

Vlgs google zou het ook een woelmuis kunnen zijn,daar ben ik dan klaar mee, die eten de wortels van je planten op.

Ja Maria,is wel een groot gat.Vind het wel eng.

Gr Marja

• loes

kikkers graven zich wel in, maar maken geen gangen/gaten en 15cm is toch wel flink, ook voor een woelmuis. of is dat wel de afm. voor de info van de woelmuis die je hebt gevonden ?

• marja

Stond er niet bij Loes,hoe groot de ingang is.

Ik heb het net vol gespoten met water en toen kattenschrik er in gestopt.

Ik heb ook gelezen dat je haren erin kunt stoppen,zie je me al naar de kapper slopen?

Kapper ik heb gangen in mijn tuin,heeft U haren voor me?hihi

Gr Marja

• Goof

Konijnen maken geen gangen,het kan een woelmuis of woelrat zijn.

Goof

• lutetia

gooof,

ik heb zo'n 40 jaar geleden een konijn gehad dat een gang van ruim een meter had gemaakt.luut

• Hinke

Maar zijn het gangen of rillen? Die heb ik momenteel ook weer in de tuin en dat doet ‘mollie’:-)

Hinke

• Goof

Mollen maken gangen,ritten of rillen,het is allemaal het zelfde.

Konijnen maken holen,die gaan dieper de grond in en aan het einde maken ze die wat ruimer, maken daar een nest en daar worden de jonge in geboren.

In het voorjaar heb ik ieder jaar wel een of twee van die konijnen holen in mijn groentetuin.

Goof