Hoi Loes,
bedankt voor de toegestuurde zaden! Heb nu al zin om ze op te kweken!
Gr. Margriet.
graag gedaan margriet. ik heb ook nog rehmannia plantjes voor je, maar die komen vanzelf een keer bij je terecht ! heb er nog een staan waar de jonkies nog aan zitten. had gehoopt dat ze vanzelf nog wat groter zouden worden, maar met deze temperaturen gebeurd er niet veel meer. vandaag heerlijk van 12-4 buiten geweest. wat een bonus, die zon op woensdag en vandaag. anneke en ik hadden het over perliet en blijkt dat ik hier in mijn wijk ook een zgn grow-shop heb (ahum) en die mnr dacht nog een zak te hebben, maar niet, dus schreef het gelijk op zijn bestellijst. kunnen wij over een poosje ook serieus aan het zaaien gaan.
bedankt ann, dat is heel goedkoop en als ik weer in de buurt van alblassedam ben,(+- 10 km maar net de kant waar ik niet dagelijks kom) zal ik het even halen. ik gebruik het al zeker 20 jaar - soms ook wel vermiculite, maar vindt p. fijner werken. de mnr in de grow-shop zei dat vermiculite soms de neiging heeft om schimmels en andere ongein aan te sporen tot ontwikkeling en p. niet. ja, nog even en ik ben thuis in de weed-kwekerij ! zelf meng ik het zo 3 scheppen aarde en 1 perliet. maar inderdaad ook bedekken voor lichtkiemen. houdt de aarde lekker luchtig en soms zie je echt dat de worteltjes zich alleen aan de p vastklampen.
Ria dit bericht vond ik op google bij een forum of het waar is weet ik niet .
Alles goed met je ?? groetjes Anneke
Bericht gepost op 25/12/2006 om 14:51 door Victor44 (1000+ superlid - Lid sinds Jun 2006 - 1944 berichten geschreven)
Perliet is een vulkanisch ,kiezelzuurhoudende rots,welke eerst wordt verbrokkeld en verdeeld volgens korreldikte.Gemalen perliet lijkt uiterlijk op zand
Vermiculiet is een natuurlijk mineraal nauwverwant aan de micasoorten.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?