kwekerslamp

• loes

ik heb een bak met stekjes die het goed doen. maar het wordt toch wel lastig om ze het goede licht te geven. met de laaghangende zon (als hij schijnt) komt er niet veel binnen. ik vraag me af of er iemand is die een speciale lamp gebruikt om het leven van deze jonkies wat makkelijker te maken. dus iets handzaam en dat niet te veel stroom verbruikt. ik heb al wat gegoogled, maar zie zo veel verschillende lampen langs komen, dat ik nog niet veel wijzer ben. graag hoor ik van jullie

• jose10

Ik gebruik led lampen ze zijn wat duurde maar gebruiken niet veel stroom.

En ze geven veel licht.

• Carin64

Ik denk dat die growshop in je wijk je vast ook wel aan een lamp kan helpen. (en waarschijnlijk ook wel aan een mannetje die zorgt dat het je niet teveel stroom kost….)

• loes

zal ik dan maar gelijk een flinke wiet plantage beginnen om de energie rekening te bekostigen ? nee, dat is maar lol. jose, led spreekt mij wel aan. zijn dat ook speciale ledjes voor planten (qua kleur) of gewoon wat we ook in huis zouden gebruiken ? ook zie ik bij vr..ken een groeilamp, compleet armatuur met 15w spaarlamp, voor 40 euro. het geheel ziet er keurig uit, met 3m snoer en gewoon in ieder willekeurig stopcontact te gebruiken.

• Paula

Die heb ik Loes. Maar de lichtopbrengst is weinig. De lamp geeft veel warmte waardoor je stekjes (en mijn zaailingen) doorschieten. Geen aanrader dus!!!

Paula

• jose10

Ik heb ze van internet 'n led lampen zaak in tilburg daar hebben ze er best veel,

Ik heb ze voor in spotjes omdat ik daar nog een armatuur van had liggen.

Van doorschieten heb ik geen last maar ik heb dan ook alleen maar stekken.

• loes

oh dank je paula. die dus zeker niet. jose, ik zoek hier een lampenwinkel met een goed assortiment en laat me voorlichten.

• jose10

Oke ik heb er goeie ervaringen mee als we het over de zelfde hebben tenminste.

• loes

jose, led lijkt mij logisch. andere lampen geven erg veel warmte en dat is niet nodig. wil graag gezonde, compacte plantjes houden die over een paar maanden in natuurlijk licht verder kunnen groeien. als je wat meer technische gegevens hebt, hoor ik dat graag. hoeveel uur per dag gebruik je het licht ? dit is helemaal nieuw voor mij en jij bent duideelijk al een paar stappen verder. bedankt vast. mischien dat paula ook overstapt als we alles duidelijk op een rijtje hebben :)

• jose10

Het ligt eraan waar je planten staan in een ruimte zonder ramen of met ramen.

Ik heb zo'n 45 brugmansia stekjes staan er zijn ramen in die ruimte.

Je moet ze ongeveer 16 uren licht per dag geven,dat is ideaal.het blijven dan mooie compacte plantjes.

Hier branden de lampen zo'n 7 tot 8 uur per dag dat ligt ook aan het weer.