kwekerslamp

• dinie60

ik heb mijn brugmansia,s in de veranda staan en ik gebruik geen kunstlicht en ik heb planten die wel 3,5 meter hoog worden,het voornaamste is dat ze vanaf maart weer water krijgen en mest,ze moeten wel vorstvrij staan ,maar je kunt de stekken ook in alumium folie draaien en in maart in het water zetten en dan heb je er ook wortels aan voor ze naar buiten kunnen,ik heb op het ogenblik nog de bloemen eraan zitten maar die vallen nou langzaam af,maar een ding weet ik wel als er mensen zijn die geen put hebben voor water worden ze arm aan water geven want de plant heeft wel 10 water nodig per dag.wij zijn met verschillende soorten aan het kweken.joze heb jij veel soorten of de gewone soorten zoals geel wit en rose.groeten dinie

• jose10

Diny ik heb zoals ze dat noemen naambruggen ik denk zo ongeveer 20tot 25 verschillende.

Ik heb ook de gewone witte roze en gele.

Mijn grote bruggen staan ook stil in de winter maar de stekken laat ik gewoon groeien

dan bloeien ze volgend jaar eerder.

• Paula

Ja, ik hou me aanbevolen!! José, welke led-lampen heb jij? Wat voor armatuur? Hoeveel watt, en ook niet onbelangrijk, wit of warm wit?

Ik hoor/lees het graag.

Paula

• jose10

Dit armatuur gebruik ik er zitten drie lampen van 3,5 watt in en het is een warme witte kleur.

• Paula

Geweldig!! Ik had al eens gegoogled op wit, die “koele” kleur dus. Jij laat ze dus overdag aan en 's nachts uit, begrijp ik. Op die manier kun je al in januari beginnen met zaaien van tomaat en paprika!! Dat scheelt een hoop!

Dank je wel.

Paula

• jose10

Graag gedaan Paula je kunt er zelfs een bureaulamp voor gebruiken

dat doe ik ook wel eens als het maar kleine bakjes zijn.

• loes

ah, daar kan ik wat mee. mijn grote, diepe plastic bak staat hoe dan ook ergens in een kamer met ramen. vanmorgen een poosje een heerlijk zonnetje erbij en vanmiddag nog even aan de achterkant. dus warm genoeg. ik zie dat de jongens die met “dat andere spul” bezig zijn, een tentje van glimmend folie gebruiken, dus zal in mijn bak ook wat folie doen voor weerkaatsing.

• anneke Im

Deze led lampen zijn bij Lidll in de aanbieding!!! vanaf vandaag

Anneke

• loes

anneke, ik heb er eentje van 5 w meegenomen om te proberen - 7 euro en de 10 w 10 euro. is warm-wit en geeft zo te zien goed licht op mijn bak. zal er nog eentje halen voor goede spreiding en dan alle planten bij elkaar zetten, want nu staat er nog wat spul op de vensterbank. hoop dat dit de oplossing is. jose en paula in ieder geval bedankt en ook succes met de stekken.