eekhoorns

• boerderij bert

Omdat het toch erg stil is op het prikbord onze ervaringen met de eekhoorns.

Er zijn er momenteel twee en ze worden een beetje verwent door ons.

Iedere dag krijgen ze 40 walnoten ongekraakt en 10 gekraakt.

Zijn de hele ochtend bezig om ze te verstoppen om als wintervoorraad te dienen.

Hoop dat ze deze keer blijven leven en niet plat op de weg komen te liggen.

Tot nu toe heel veel plezier van deze rakkertjes.

• anja

heel erg leuk om dit te lezen.

het zou ook leuk zijn als je een foto kon maken van die rakkertjes.

en ik vind het leuk om meer over ze te lezen

• loes

lijkt mij ook heel leuk om van die rakkertjes in de tuin te hebben. altijd in de weer met van alles. hopelijk houden jullie ze met deze lekkernijen wel in eigen tuin en hoeven ze niet zo nodig de weg over te steken.

• Paula

Wat zijn ze leuk hè. Helaas zie ik ze alleen hèèl af en toe de straat over rennen en ja, ook af en toe ergens platgereden liggen. Hopelijk kun je lang van ze genieten Bert!!

Paula

• Margriet

Vorige week hebben we hier een spoor gevolgd (van kippenveertjes). Bleek een vos te zijn! Midden in het dorp!

Ik had het al vaker gehoord, vos bij kippen, een vriendin verderop had er ook last van. Maar als je het dan ziet is het wel even krabben op je hoofd. Dat lijkt meer iets voor afgelegen huizen met heel veel grond, midden in de ruimte.

Ik hoop wel dat we hier ooit eekhoorntjes krijgen. Dat zal wel niet, de bomen staan niet dicht genoeg bij elkaar. Maar als een vos wel kan, waarom dan geen eekhoorns….:-)

• maria

Vossen zijn alleseters en opportunisten, ze komen overal waar voedsel te vinden is. Eekhoorns zijn planteneters. Ik heb eens een leuke documentaire gezien over vossen in Londen.En ze zijn ook in Amsterdam gesignaleerd.