vogel voederplaats

• loes

ik heb op een beschut plekje deze constructie bedacht omdat ik er geen vogels wil die met zaad knoeien. hier komen alleen de koolmeesjes. om de boel stevig te laten hangen, staat in de plastic schotel nog een terracotta schaaltje met wat havermout en zaad. wat lager, staat voor roodborstje en merels, een schaaltje met havermout vermengd met wat zonnebloemolie en wat rozijnen en gehakte pinda's. de koolmeesjes vinden dit prakje blijkbaar al even lekker als de pindakaas enz. want bij ieder bezoek wordt op de grond even een hapje gehaald.

alle andere vogels krijgen iedere dag van alles aangeboden op een plaats waar het zaad geen kwaad kan en we de resten regelmatig op kunnen vegen. wat gezellig om al die activiteit in de tuin te zien.

in de garde zit kattenhaar en stro, dan weten ze waar bouwmaterialen te halen zijn als straks de nestkastjes weer ingericht moeten worden.

• Paula

Ziet er goed uit Loes! Komen er veel vogels bij jou? Ik heb sinds 2 weken 2 pindakaaspottenhouders ophangen en de vogels beginnen zeer aarzelend er van te snoepen. Hopelijk volgen er meer!

Paula

• loes

Paula, de pindakaas hangt er al een jaar. doe altijd kleine beetjes omdat er alleen koolmeesjes bij kunnen en ik het graag af en toe vernieuw. er zijn heel de dag vogeltjes.

anneke heeft ook sinds kort zo'n pindakaashuisje hangen en daar werd binnen korte tijd de hele pot er uit getrokken !! komt van alles op af.

ik kocht laatst bij intratuin speciale mezenpindakaas (met meelwormen) maar meng het maar met de mensen pk, want ik merkte niet dat ze de een liever aten dan de ander. dat andere is dus het lichte spul in het potje.

• anneke Im

Loes dat ziet er ook gezellig uit

hier is het ook een drukte van belang met allerlei vogels.

4 potten pindakaas zij er al op. Ze kruipen er helemaal in ,de meesjes en mussen spreeuwen en de kraaien gelukkig op het dak van het schuurtje dat staat wat voor hun en op het lage tuin tafeltje komt het roodborstje havermout vlokken eten ook een veldmuisje.wij genieten er van als wij thuis zijn Vetbollen hebben ook goed aftrek.

fijn weekend Wij hebben heel veel verjaardagen weer deze week .Anneke

• loes

leuk, dat niet alleen jij en piet het druk hebben, maar ook al die vogeltjes. tís goed koud, maar met die stralende blauwe lucht toch ook wel weer prachtig, buiten.

fijn weekend allemaal.

• ann

De pindakaaspotten zijn hier ook vrij gauw leeg. Op dit moment komen alleen de koolmeesjes en pimpelmeesjes er van snoepen. De eekhoorns hebben er in het begin veel van gesnoept maar die zie ik de laatste tijd niet meer.

Ann

• martine

leuk Loes, elke dag een vogelfeestje! Hier ook veel halsbandparkieten: die laten zich alleen door de specht verjagen!

• Miekelis

wat een goed idee, Loes, ik heb de “ peanut bar” meteen afgedekt met een hangingbasket, een kauw probeerde het nog wel, dus ik moet h'm nog wat aanpassen, maar dat gaat wel lukken.

groetjes Mieke

• loes

het is even uitzoeken wat voor jou de beste constructie is, maar hier komen nooit geen grote jongens meer binnen. turkse tortels komen nog wel eens kijken, maar als ze zien dat ze er nog steeds niet bijkunnen, gaan ze wat anders zoeken.

martine, hier bij ons in de wijk komen die halsbandparkieten ook voor, maar er zijn geen echte bomen meer, dus dichtbij ons huis komen ze niet. ik vindt dat het wel een exotisch teintje geeft, die mooie vogels.

• martine

ja, mooi vind ik ze ook wel, maar hun geluid is vreselijk lelijk (volgens mij tenminste) en het schijnt dat ze andere soorten wegjagen….