Ik vind ze ook prachtig,maar ze horen hier niet het zijn exoten.
de natuur kent (soms helaas) geen grenzen. het klimaat kan dat wel een beetje. ik heb begrepen dat deze parkieten ook door toedoen van de mens, hier in het wild terecht gekomen zijn. meestal zijn wij zelf de oorzaak van deze veranderingen in flora en fauna. in de buurt van hoek van holland schijnt al een hele kolonie van een kraaiensoort die in oa india voorkomt, te verblijven. worden nu gevangen en naar een dierentuin overgebracht. zijn hier vermoedelijk per schip aan wal gekomen. hadden geen paspoort bij zich, dus kunnen niet terug
fijne dag vanuit een besneeuwd rotterdam-zuid
ik geef ze gewoon een flinke lik van de pk die ik zelf ook eet - die ene die smeuig is tot op de bodem. ja, zout - zit .25 g per 100g in en heb laatst diverse merken vergeleken, maar dit is nog de beste qua natrium. als alleen koolmeesjes er van eten, gaat zo'n pot ook heel lang mee. bij mij is het de hele dag een komen en gaan en het zijn natuurlijk maar hele kleine bekjes. als duiven en al het ander gespuis langskomt, zal het zeker erg hard gaan.
heb laatst met een kortingsbon bij I..tuin zo'n pot pindakaas voor tuinvogels gekocht (met meelwormen). zoals je op mijn foto ziet, heb ik het gemengd, maar ze knabbelen het liefst aan de echte pk. in dat andere zit talg, maismeel, pindameel, koolzaadolie en gedroogde meelwormen, dus geef ze geen ongelijk dat ze liever de echte hebben !
marja ik las in mijn voederboekje dat je bij vetbollen of in jouw geval een taart, een beetje olie door het vet moet dan, want dan bevriest het minder snel.
zag zojuist een koolmeesje een pluk kattenhaar uit de garde halen. dat deed hij zo handig. geen idee waar hij het heenbracht.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?