Hoi luut,
Dit jaar geen sinterklaas gevierd, maar lekker samen gegeten en canasta gespeeld met een oude en goede vriendin van ons.
Het rieten dak vordert, ondanks het alsmaar tegenzittende weer. De derde kant is bijna klaar nu. Nog maar 1 te gaan! De tuin rondom het huis is een enorme puinhoop en ik moet veel herinrichten straks. Terloops de buxus uit de hele voortuin weggehaald, - was toch al deels ziek en hier en daar niet meer mooi. Het dak wordt erg mooi en samen met de nieuwe schoorsteen straks een plaatje. We hebben (legale) rietdekkers uit Litouwen, die al 10 jaar in dienst zijn van ons rietdekkersbedrijf. De drie mannen werken stug door bij vorst en laten het alleen afweten bij regen of natte sneeuw. Koffie en koekjes willen ze graag buiten, want dan kunnen ze lekker roken. Heb ze aangeboden, om ook binnen te paffen, maar ze willen liever buiten zijn. Communicatie is in het Engels, maar de mannen zeggen niet zo veel. Heb het idee dat ze erg genieten van hun werk en vooral van het resultaat. Als het weer de komende anderhalve week soms een beetje mee gaat zitten, dan is het dak rondom, vier kanten, misschien nog voor de jaarwisseling klaar. Dat zou mooi zijn. En dan kan ik alle troep op tijd opruimen en de tuin weer wat herstellen.
Moest wel lachen om het wegmikken van de slakkeneitjes. Die kom ik regelmatig ook tegen, vooral onder potten, en ik gooi ze in de kippenren. De kippen zijn er dolblij mee.
Paperwhites moet ik ook maar weer eens aanschaffen. Leuk voor even in ieder geval. Diverse alliums heb ik ook opgepot, naast diverse soorten botanische tulpjes. Die gaan in het voorjaar als eerste in de verkoop langs de weg en sommige heb ik ook mijn eigen borders ingestopt…
Laat de vorst maar gauw weer over zijn. Regenachtig en zacht weer, desnoods met wind er bij vind ik toch prettiger eigenlijk.
Mike