zevenblad (ik zoek zaadjes)

• anne

Hoi

Ik ben op zoek naar zaden van het zevenblad. Ik weet het, iedereen heeft het in de tuin. Maar juist als je het wel wilt hebben is er geen zaadhandelaar die het verkoopt. Kan iemand een zakje voor me vullen uit zijn tuin en het opsturen naar portugal?

dank je

anne

• Margriet

In Amerika moet je zoeken. Hier wordt het bestreden en zal er geen zaadhandel zijn die het verkoopt.

Google eens onder de Latijnse naam in the USA. Daar wordt Zevenblad als puike bodembedekker verkocht. Zaden zullen daar wel te krijgen zijn. Hier laten we ze niet in bloei komen, dus zaden……homaar.

Gr. Margriet.

• maria

Hier bloeit het zevenblad uitbundig, maar zaad is momenteel niet meer te vinden.Dat valt al in de zomer en is zich nu aan het voorbereiden op het voorjaar! :D

Als ik een spitvork in de grond steek op een plek waar zevenblad groeit, kan ik vast wel wortelstokjes vinden.Dat is echter wat lastig omdat mijn zevenbladveldjes langzamerhand overgroeid worden door bramen en lamium.Het lijkt me dus slimmer om even te wachten tot het zevenblad als een van de eerste lentebodes zijn frisse groen boven de aarde vertoont.Dan kan ik gemakkelijk wat wortelstokken verzamelen en naar Portugal sturen.Een paar dagen reizen zal de kiemkracht niet doen verdwijnen en je kunt nog deze zomer zelf zaad gaan oogsten als je grond vruchtbaar genoeg is.

• Hinke

Anders heb ik nog wel wat worteltjes:D

Hinke.

• Hans

Het beste kun je Aegopodium podagraria ‘Variegatum’ gebruiken,deze woekerdt minder dan de natuurlijke soort.

m.v.g.

hans

• Margriet

Als je de variegatum beschadigt (de wortels) keert hij terug naar de gewone groene. Dus wees gewaarschuwd.

• mike

Wat wil je er eigenlijk mee doen, Anne? Als bodembedekker gebruiken, opeten? Iets anders? Pure nieuwsgierigheid, omdat ik op termijn ook in Portugal ga wonen….

• Margriet

Zoek je wel op de latijnse naam, Anne? Dan kom je overal, ook in GB en USA. Dat moet wel te doen zijn.

Gr. Margriet.

• anne

Hallo Margriet

Dank voor je uitgebreide antwoord(en)

Ik had op de latijnse naam gezocht. Maar ga nu ook in amerika zoeken

Dank je

• k.schipper88@upcmail.nl

Dag Maria

Fijn als je dat voor me wilt doen. Ik zal mn adres even geven. Ik probeerde je prive te berichten, maar dat gaat niet. Wat is je email adres, dan stuur ik mn adres in portugal, groetjes

Anne