kiwi

• lutetia

De afgelopen week heb ik slechts een 60-70 tal kiwis'geoogst.Vorig jaar ook zo iets;ik vermoed dat het komt door de koudeperiodes in de afgelopen twee jaren;een aantal jaren geleden oogstte ik er meer dan 200 per jaar;als er nu een koudeperiode voorspeld wordt,ga ik de struik die nu bijna 12 jaar is,in een jasje pakken. Luut

• Paula

Zijn ze lekker Luut? Mijn zoon heeft n.l. ook een kiwiplant. Groeit als een speer elk jaar en vruchten komen er ook aan. Alleen worden ze niet erg groot. Formaat pruim ongeveer. En ze zijn enorm zuur!

Paula

• lutetia

ze zijn iets kleiner dan een pruim dit jaar maar erg lekker. luut

• Paula

Misschien dat hij ze dan te vroeg oogst? Hij doet dat meestal in november. iIk zie dat jij ze nog zeker 6 weken laat hangen. Het heeft al behoorlijk gevroren, kunnen de vruchten daar tegen, of zeg je dat ze daar zelfs zoeter van worden?

Paula

• lutetia

Ja,ik oogst ze ongeveer 4 -6 weken later;ze moeten al vrij zacht aanvoelen ;als hij er veel heeft,kan hij een net er onder spannen waar ze in kunnen vallen luut PS: ze worden inderdaad er betr van als er een flinke vorst overheen is gegaan.