broeikas/vijg

• lutetia

De isolatie van mijn kas blijkt prima te werken:'s-nachts een warmte- mat van 30 bij 70 cm diat tot maximaal 30 graden wordt en het ventilatorkacheltje met verwarming op 2 graden via een schakelklok.

Omdat er hier in Culemborg de hele dag sneeuw is gevallen,zal de temperatuur door de stralingskou veel lager uit vallen;ik heb daarom mijn vijg die vorig jaar was doodgevroren maar uit het wortelgestel weer uitliep,in een 3-dubbel moltonlaken ingepakt.

Het was eigenlijk de hele dag motsneeuw;vanochtend heb ik met heel veel moeite 5 m weggebezemd om naar de kas en de garage te kunnen lopen en vanmiddag lag er weer wat;na het ruimen om 1700 uur is het blijven motsneeuwen.ik heb een zak met zand in de keuken staan om te strooien! Luut

• plantadvies

Prima dat je de vijg hebt ingepakt. Kreeg al diverse vragen wat te doen bij bevroren grond.

Plantadvies

• de Haan

Ik heb er een flinke hoop sneeuw bij de voet gegooid.

• plantadvies

Ook mooi oplossing. Stilstaand lucht houdt de warmte vast en geeft een mooi isolatie pakketje.

Plantadvies

• Margriet

Ik laat het maar gebeuren. Het is ook teveel om af te dekken. Alleen in de kas snort het kacheltje…..