hoe gaat het met de lelies Anly die je aan het kweken was?
Hoi Anja,
Ik heb gisteren even gekeken, ééntje opgegraven om te kijken of de bolletjes al wat deden. En ja hoor! Ze lijken echt een beetje te groeien en zien er gezond uit. Ik heb voorzichtig het stekje dat ik opgegraven had weer onder de grond geduwd en nu ga ik gewoon rustig afwachten wat er gebeurt. Ik ben erg benieuwd in elk geval. Ik heb zo ongelooflijk zin in de lente… de bloembollen komen al een paar centimeter boven de grond, in november heb ik meer dan 2000 bloembollen gekocht (en direct in mijn eigen tuin geplant) bij de Praxis, vooral het gewone spul zoals narcissen en tulpen, maar ook wel wat bijzondere bolletjes erbij. Ik hoop dat het één grote kleurige tuin wordt straks, kan ik me helemaal op verheugen. Sinds kort heb ik 2 kippen en een haan, zo leuk om dat te zien rond scharrelen in de enorme ren die ik getimmerd heb. En langzaam beginnen er ook weer eieren te komen, nog niet elke dag, maar wel af en toe. Nu ga ik verzinnen welke groente ik ga zaaien en planten dit jaar. In elk geval weer courgettes, dat was een enorm succes vorig jaar. Elke dag kon ik er wel wat in mijn kraampje aan de weg leggen, in totaal toch zo'n 25 euro verdiend, daar mag ik weer nieuwe zaden van kopen! En ik wil dit jaar prei proberen, natuurlijk ook weer aardappels en ik hoop dat mijn fruitbomen dit jaar bescheiden vrucht gaan dragen, in Almere had ik hele ladingen pruimen en appels, dat moet hier toch ook kunnen (hier is Hoenderloo). De boerenkool wordt hier opgegeten, of door de herten of door de konijnen, daar vermoei ik me volgend jaar niet meer mee.. Ik wil wel een hekwerkje om mijn groentetuin gaan maken, de konijnen eten hier wel veel op, maar volgens mij roven de herten ook mijn groenten weg, dat doen ze alleen heel sneaky diep in de nacht, als ik echt slaap.. Ik heb plannen genoeg, ook de bloementuin moet voor een deel nog aangelegd worden, wat grind moet worden verplaatst en voor het huis wil ik veel hortensia's, dat vind ik bij ons oude huis passen. Bij de kippenren ga ik dahlia's planten, daar heb ik er veel van en ik vind het leuk om dat vanuit mijn huis te kunnen zien bloeien. Ach, als het van de week droog is ga ik vast een stukje omspitten, hoef ik in elk geval niet naar de sportschool!
Goed iets meer informatie dan je had gevraagd, maar het antwoord op je vraag stond al in de eerste regel, dat scheelt.. hihi.
Groeten,
Anly
Zo te lezen ben je goed bezig en al lekker met het tuinvirus geinfecteerd. Leuk! Straks genieten van veel verse eitjes (onze kippen zijn inmiddels zwaarbejaard, 13 en 14 jaar oud, maar leggen vanaf april toch nog af en toe een eitje). Nog een paar weken, en alle geplante bollen beginnen uit te lopen en te bloeien. Dat wordt genieten dus. Leuk ook dat je dahlia's gaat planten langs de kippenren. Maandenlang een feest, al die intense kleuren. Ik ga dit jaar weer de dahlia coccinea zaaien, een wilde dahlia uit Mexico, die na zaaien in maart binnen no time een forse plant wordt en de hele zomer bloeit met enkelbloemige intens rode bloemen. De groeiwijze van deze is luchtig, niet zo stijf als bij andere dahlia's, en bovendien doen ze het ook nog geweldig in potten. Maar ben wel benieuwd hoe het verder gaat met de leliebroedbolletjes. Hou ons op de hoogte! Groetjes, Mike
wat leuk om dat allemaal te lezen.
ik vind het heel leuk hoe jij bezig bent.
en wat leuk dat je kippen hebt lijkt me zo leuk om verse eieren van je eigen kippen te eten
ik zou het ook heel erg leuk vinden als je foto's van je tuin plaatst dat vinden we trouwens allemaal heel erg leuk.
je woont in Hoenderloo wat leuk dat is dicht bij mij.
ik woon in ede.
heel veel succes met wat je van plan bent.
ik ben heel benieuwd.
Nou, eens kijken of het lukt! Ik weet alleen nog niet helemaal hoe ik nu die foto's op dat tinypic gekregen heb, of ik er een account heb. Maar daar kom ik vast ook nog wel achter. In elk geval zouden jullie nu wat foto's van mijn kippen moeten kunnen zien en mijn aanhanger vol met de bollen die ik allemaal gekocht en geplant had.
Groeten,
Anly
In mezelf lachend zit ik nu achter de computer Paula! die reactie kreeg ik meer, ik heb genoten van het planten van de herfst, in de kou dubbele oude kleren aan om het maar niet al te koud te krijgen. En er komt heerlijk genoeg al wel veel op, maar ja de sneeuw is hier nog niet weg. Ik werkte vandaag in Apeldoorn en daar was vanmiddag bijna alles weg, maar hoe dichter ik bij huis kwam hoe meer sneeuw er nog lag… Maar ach, de lente komt heus wel. En nu is het voorjaarsvakantie, dus kom maar op!
Als alles in bloei is, zal ik nieuwe foto's plaatsen.
Groetjes
Anly
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?