Winter.....

• Margriet

Van mij mag het al zondag zijn. Dooi. 10 graden. Lekker een beetje kwakkelen tot de lente begint. Ik heb het wel gehad met dat geknisper en die witte wereld. Neem er niet eens meer foto's van. Stomme vorst, stomme sneeuw.

Zolang het niet leidt tot een elfstedentocht vind ik elke vorstdag een verloren dag. Hup, weg met die onder nul. Ik zit hier in het westen, hup, opkrassen!

Als ik winter wil ga ik wel in Lapland wonen. :-)

Gr. Margriet.

• jose10

Ik ben het helemaal met je eens Margriet,ik ben zo blij dat het voorbij is

nog 2 nachten en een dag vorst dan hebben we het gehad.

Als de vorst weg is kan ik verder met de vijver dichtgooien,ik verheug me er echt op.

• maria

Wat mij betreft, mag dit weer nog een paar weken duren!!!!Ik geniet van de witte wereld! Alles is zo heerlijk licht.En na zondag wordt alles weer grijs en zwart en krijg je weer die droevige regen….En dat is mij eigenlijk te vroeg.Ik kan mijn eigen stoepje nog vegen als het gesneeuwd heeft.En met zulke aardige buurmannen die mijn ree komen vegen is de winter best uit te houden!! Vandaag en morgen nog en dan is het helaas afgelopen :)

• loes

dat is nog eens ferme taal op deze schitterende, zonnige winterdag. ik heb ook heel tegenstrijdige gevoelens over deze kou. wat maria schrijft is zo waar. het is of heeeel koud en zonnig of minder koud en grijs/regen. zullen we nederland maar in 2en delen. westen mild en noord/oost voor de schaatsliefhebbers ;) het is nog maar januari, dus voorlopig kan er nog genoeg ellende op pad ons pad komen op gebied van weer.

wat ookal - geniet er maar van. voor je het weet zijn we allen weer druk in de tuin.

grts en een fijn weekend

• martine

Ik ben erg dubbel: vind het nu met dat zonnetje erg mooi, maar ik heb ook zo'n zin om wat in de tuin te gaan doen en dan moet het toch echt gaan dooien, dus wel dooien, maar graag ook een fijn zonnetje!

• anneke Im

IK vind heerlijk weer !!!

Geen gemopper van mijn kant, noppen onder mijn schoenen en wandelen in het park waar de kinderen met ouders genieten van het zonnige sneeuw en ijs

De mensen zijn ook veel vrolijker !!

De tuin komt wel over een paar weken.Het gaat heel vlug voorbij volgende week al februari

groetjes Anneke

• carin

Ik ben het met Margriet eens, weg met de vorst. Voor mijn part kwakkelen we lekker naar het voorjaar.

Op zich zijn vorstperiodes met een lekker zonnetje ook prima, maar de afgelopen 2 weken met sneeuw en vorst heb ik amper de zon gezien. Slechts een paar dagen helemaal zonnig of af en toe een zonnetje. De rest van de dagen was het net zo somber als een regenachtige dag, alleen dan glad en koud. Ook vandaag is het weer grijs en somber en daarbij dan nog eens heel erg koud. Dan nog liever regen, maar het liefst gewoon 10 graden en droog. Dan kun je in ieder geval lekker tuinieren. Struiken verplanten en snoeien, alvast opruimen voor het voorjaar. Ik krijg er nu al zin in. Carin

• loes

ik geloof dat wij hier rond rotterdam wel geboft hebben met heel veel zonnige dagen. betekende wel erg koude nachten - zag dat het hier vannacht -14.9 was. bloemen stonden op het dakraam boven. ondanks het feit dat ik in een zgn warm land opgroeide, vindt ik deze extreme seizoensverschillen toch wel erg bijzonder. mooiste vindt ik straks in mei als alles uitgelopen is en je ziet hoeveel verschillende kleuren groen er zijn.

• Goof

Van mij mag het warm water gaan regenen,ik wil de groenten tuin spitten zodat er weer gezaaid kan worden.

Goof

• cdjpronk

Loes vind ik ook, woon in Maassluis bij H.van Holland veel zon gehad en lekker lage temperaturen.

Het ziet er ook zo vrolijk uit en mooi wit.

Van mij had het door mogen vriezen tot eind Febr. en dan de lente in.

Ik vind het verschrikkelijk wat er nu aan gaat komen, wordt er altijd chagerijnig van.

Kees.