wie is er al begonnen met zaaien?
ik denk dat ik het weekend er mee ga beginnen.
Het is net een tikkeltje te vroeg nog. Maar over 2 weken ga ik wel met rodochiton, cobaea, eccremocarpus en andere traagheden aan de gang. En het is nu nog net de goede tijd voor de koudekiemers zoals aconitum, cimicifuga, astrantia, cephalaria e.d. Die moeten dan wel buiten! Een paar soorten heb ik al in de koude kas staan.
Hoi Ann,
Astrantia is een lastige. Die moet je vers van de plant zaaien eigenlijk in de herfst. Kiemt dan in het voorjaar. Een enkele keer is een zaai in de koude kas in januari ook gelukt. Is niet alleen een koude- maar ook een lichtkiemer, - zaden dus alleen aandrukken en matig vochtig houden. (Af en toe benevelen, om uitdrogen tegen te gaan).
Verder staan er in de koude kas: Persicaria virginiana ‘Painters Palette’, cimicifuga, francoa sonchifolia en appendiculata, angelica gigas, cephalaria gigantea en allium ursinum. Ga dit nog uitbreiden met meer soorten.
Vandaag nog wat extra rhodochiton gezaaid in de bodemverwarmde broeibak binnen, naast Tweedia, 2 soorten asarina, witte cobaea en canaria canariensis. Ben benieuwd wat er allemaal op gaat komen…
Mike
Asarina soorten heb ik ook nog liggen komen deze week ook in de grond. De Angelica Vicar's Mead en Angelica archangelica had ik al vroeg gezaaid in de kas en staan al met de echte blaadjes boven. Ik vind het nu weer spannend met alles wat er weer bovenkomt.
Salvia apiana had ik de tweede gezaaid en kiemt nu al hopelijk blijft de ergste koude weg kan alles straks de kas in.
Ann
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?