even energie opdoen?

• Miekelis

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje niet op het Pb geweest, 2 weken naar Z-frankrijk geweest, toen heb ik de eerste sneeuwperiode gemist, maar daar was er niet zozeer sneeuw maar wel veel regen. maar als het mooi weer was, dan was het meteen ook heel mooi: getuigen de volgende foto's.

De prachtige gesnoeide wijngaarden

Rozemarijn, overal in bloei

en mimosa, weliswaar in een vaas, maar was diezelfde ochtend geplukt:

En nu?

Sinds 1 februari met flexpensioen, enveloppen met zaden, dus over een week of 2 gaan zaaien, en ik heb dat nooit gedaan, ben er iet weg van, maar ja ik heb van margriet zulke mooie dingen gekregen, dus er wordt gezaaid binnenkort!

En vandaag is het zonnetje er weer.

heerlijk.

groetjes Mieke

• anne

OH!! Mimoza , dat ruikt zo lekker

en het geeft mij voorjaargevoel.

gr, anne.

• lutetia

het lijkt me beter om zo spoedig mogelijk te zaaien;de nieuwe maan is pas een paar dagen geleden opgekomen;ik hoop voor je dat je je collega's niet erg mist! Luut

• mike

Lekker, Mieke, dat je kon bijtanken in Frankrijk. Je hebt niks gemist hier. Hooguit kou en sneeuw.

Leuk dat je ook wilt gaan zaaien (zij het met enige tegenzin). Je hebt er nu lekker de tijd en rust voor. Zal wel wennen zijn. Maar als de plantjes eenmaal opkomen na je inspanningen, dan is het toch wel kikken.

Hier komen de rhodochiton, de cobaea (zowel de paarse als de witte), diverse asarina's, citroengras en Mex. oregano al massaal op. Beter dan ik had gehoopt zelfs. Binnenkort gaan nog heel wat andere soorten de zaaibakjes in. Elk jaar toch wel weer leuk, om uit minuscule zaadjes krachtige planten op te kweken.

Prachtige foto van die mimosa, - ruik ze bijna… heerlijk!

• Hinke

Heerlijk Miekelis!! Zomer, voorjaar, goed tegen een winterdip.

Hier vandaag de hele dag mist, ik heb zo ontzettend zon nodig, er komt me met dit weer niets uit de handen, ja breiwerk:) ook leuk maar ik wil buiten en in de kas. Misschien eerst maar eens met zaaien beginnen, heb ik nog niets aan gedaan. Laatst wel knoflook geplant in de kas, toen was het een mooie dag. Ik heb om deze tijd van het jaar ook wel eens buiten in de zon, in de luwte gezeten, het lijkt er nog niet op. Mischien morgen maar eens wat zaaigrond kopen en een bos mimosa? Dat hadden we vroeger altijd wel in de bloemenwinkel, zou dat er nog zijn, kan me niet herinneren dat de laatste jaren gezien te hebben, dan maar tulpen, ook een beetje voorjaar:)

Hinke

• Miekelis

Ja Mike, ik ken je enthousiasme, ik ga mijn best doen, omdat het resultaat zo prachtig is.

• Miekelis

er komt niets uit je handen Hinke? en die prachtige deken en dat koetje, fantastisch.

Ik heb nu ook heerlijk de tijd om achter mijn snijtafel te gaan zitten en met m'n lapjes bezig te zijn. Heerlijk.

gr. Mieke

• Hinke

Ja breien lukt wel:) maar er is eigenlijk meer wat ik moet doen, zeker met die mist en dat grijze weer zit ik het liefst de hele dag op de bank, patronen bedenken en breien:) Ik moet me zelf gewoon dwingen om even buiten te gaan lopen of fietsen maar zodra de zon schijnt ben ik net een bloem:) dan gaat het hoofd omhoog en stroomt de energie naar binnen en ik naar buiten…..:D

Geniet van je vrije tijd en de lapjes, heb je al een eigen weblog?

Hinke

• Anly

Sinds kort hebben we kippen, als ik het nachthok open doe is Witje de eerste die naar buiten huppelt om te kijken wat voor weer het is! Volgens mijn man lijkt ze op mij, ben ook bij het eerste sprankje zonlicht bijna niet meer te houden.

Groetjes,

Anly

• Hinke

We zijn dus net weervrouwtjes:) En hier zuid Friesland alweer, of nog steeds mist, voor vandaag en morgen zien de voorspellingen er ook nog niet hoopvol uit. Misschien morgen een sprankje zon, zo ja dan spurt ik naar buiten:D

Hinke.