de vakantie in kaapstad zit er weer op. was wel even schrikken van de temp hier. maar goed, we zitten nog vol zon en kunnen er weer even tegen. hopelijk verdwijnen de minus tekentjes snel. ik heb daar aardig wat zaai en stekwerk gedaan en het is leuk om ieder jaar weer te zien wat er van gekomen is. nu jeuken mijn handen om thuis te beginnen. in huis en schuur heeft alles het overleefd. zal nog even moeten wachten want ik heb geen plaats meer voor potten en zaaibakjes. zag dat de knollen en bollen (in de donkere kast) al erg uitlopen. probeer de gloriosa altijd zo laat mogelijk in de grond te zetten, maar ze hebben zelf haast. ik heb in za gestekt en gezaaid in een mengsel van perliet en een blok geperste kokosvezel. had zo'n blok meegenomen (vre.ken). vond het een ideaal mengsel en ga het hier ook gebruiken. stekjes moest ik uit noodzaak in doorschijnende plastic bekertjes doen en had de indruk dat deze het veel beter deden dan die in zwarte potjes. je kan uiteindelijk ook goed zien hoe de worteltjes zich ontwikkelen. had wel kleine gaatjes onderin geboord. had salpiglossis gezaaid vóór ik wegging en in een stikdonkere kast gezet. het zijn allemaal lange witte draadjes geworden, dus die ontkieming gaat heel snel. heb het bakje toch maar voor het raam gezet in de hoop dat er toch nog een paar gezond groen worden en inmiddels nog een bakje in de kast.
nu maar eens de koffers wegruimen en dan dromen van een heerlijk voorjaar. meteorologisch is het toch op 1 mrt zover ?
grts uit een beetje wit rotterdam