hybiscus en roos planten

• Wilma

Ik heb een roos en een hybiscus in een doos gekocht gewoon in de supermarkt.

ik heb daar hele goede ervaringen mee.

alhoewel de hybiscus er behoorlijk levenloos uit ziet(:P)

De roos moet geplant worden in vorstvrije grond ik woon in het westen zou ik dit weekend de roos kunnen planten ?

Kunnen ze nog even in verpakking blijven of moet ik zolang in een pot met aarde zetten? De grond in de verpakking voelt behoorlijk droog aan.

• loes

gezien de tijd van het jaar en de temp van nu, zou ik ze eerst even in een pot op weg helpen en wel op een iets verwarmd plekje. denk dat de planten al een poosje geen buitentemp. gewend zijn.

• Margriet

Hbiscus loopt heel laat uit, niet wanhopen, dat is normaal.

• Paula

Ben het helemaal met Loes eens!!! Die planten staan al vaak weken in die doos en hoewel in magazijnen geen kamertemperaturen heersen, is het daar toch altijd warmer dan buiten.

Eerst maar even op adem laten komen in een koele kamer zou ik zeggen.

Paula

• lutetia

dompel de wortelstokken eerst in lauw water voor je ze in potten zet.de roos kan nu wel geplant worden. Luut

• wilma

dank u voor de tips!!

• cdjpronk

Is het een roos met kale wortels?

Zo ja dan zet ik mijn rozen eerst in een emmer met lauw warm water 24 uur lang.

Kunnen de wortels goed volzuigen.

De Hybiscus loopt altijd laat uit dus kan hij wel in de grond gezet worden volgens mij.

Woon ook in het westen, meestal kan ik al aardig planten in de tweede helfdt van Maart.

Vertrouw je het niet zet je hem gewoon in een pot.

Kees.