dikke en zoete aardbeien

• dinie60

kan iemand mij een adres geven waar ik lekkere aardbeien soorten kan kopen(graag hele dikke en zoete) .groeten dinie

• maria

De lekkerste grote zoete aardbeien koop ik bij Jan die bij Tolbert een aardbeienkwekerij heeft.( koude grond, dus pas begin mei) Hij verkoopt ook planten, ik koop wel eens een paar planten bij hem voor op de terrastafel, leuk voor de vogels.De aardbeien van Jan worden rijp geplukt , je moet ze dus ook snel consumeren.Maar sinds ik de aardbeien van Jan ken, eet ik geen supermarktaardbeien meer!En als ik aardbeien bij de groenteman koop wil ik ze alleen hebben als hij ze bij Jan heeft ingekocht.! Als je interesse hebt, wil ik hem de naam van die aarbeiplanten wel eens vragen.Er zit in Noordbroek ook een aardbeienkweker die Meinardi heet. Die verkoopt ook redelijk goede aardbeien, die hier in het noorden veel door groentewinkels worden afgenomen.Dat zijn kasplanten en ze zijn dus eerder verkrijgbaar.Maar ze halen niet bij die van Jan.

• ria

Ik heb hele goede ervaringen met kwekerij Duivenvoorden. Een enorme sortering, ook veel bijzondere rassen. Verder op de site veel informatie over aardbeien kweken. Ik heb zelf de volgende rassen: Korona, Frau Mieze Schindler, Mara des bois, en de witte of ananasaardbei.

http://www.kweduivenvoorden.nl/

Ria

• boerderij bert

Interessant artikel over de aardbeien van kweduivenvoorden Ria.

Ik doe er mijn voordeel mee vooral over het bemesten.

• anja

hallo Maria,

ik heb ook wel interesse in die aardbeien planten.

want ik vind die dikke zoete aardbeien ook lekker.

dus wil ik ook graag het adres van die Jan.

• maria

Aardbeienkwekerij de Jong/Hoebe Holmerpad 15 Tolbert is het adres.Maar je zult eventuele planten zelf moeten halen dus dat worden dure planten!! :)

• dinie60

ik heb naar Tolbert gebeld en daar heb ik een adres in Limburg (America) gekregen dus ga ik daar heen ,allemaal bedankt voor berichten.gr Dinie

• maria

Succes! Ik verheug me al weer op de tijd dat Jan een kar met aardbeien heeft staan met : “gepast geld a.u.b. in het busje” Ik rij daar wekelijks langs om verse melk en andere zuivel te halen bij zijn schoonmoeder en kan het nooit laten om een doosje van die heerlijke rijpe zoete geurige aardbeien mee te nemen.Echte aardbeien en echte joghurt, wat wil je nog meer?

• anja

ja dat lijkt mij ook wel wat.

bedankt voor het adres dat worden dan echt dure planten.

• ria

Anja, als je planten wilt hebben kun je beter bestellen bij Duivenvoorden, die sturen het keurig op.

Ria