winter op komst!

• maria

Volges de weerprofeten krijgen we dit weekend nog een wintertje :(

• lutetia

Helaas;ik heb het vanochtend ook gelezen;dat kan zo maar 15 graden verschillen van gisteren en vandaag.Maar laat het ons niet van de wijs brengen:overal zie je voorjaar:vanochtend zag ik de eerste groene kikker! Luut

• Carin64

Ja, balen. Sinds gisteravond geeft buienradar consequent -8 aan voor volgende week dinsdag.. Soms is zo'n voorspelling na een dag al weer gewijzigd, maar ook het knmi geeft temperaturen ver beneden normaal aan. Dus moeten we er nu nog maar van genieten. Ik heb vanmiddag speciaal vrij genomen om nog gauw voor de regen en vorst een heleboel te verplanten. Het kan maar klaar zijn. Onze kleigrond is nu ideaal: niet te nat en niet te droog. Ik ga gauw weer naar buiten!

• loes

het lijkt de omgekeerde wereld wel. winter opkomst - dat horen we in november te roepen en niet in maart. jammer. maar goed ik heb veel planten naar buiten gehaald en goed gesnoeid en waar nodig een beetje verwend. laat alles tot vrijdag buiten en dan terug in de schuur. mijn man was al zo blij dat alles er uit was. maar het kan toch nooit lang meer duren eer het echt voorjaar word.

• Margriet

Ik baal wel hoor. Elke dag later zaaien betekent voor de eenjarigen ook latere bloei.

Ik ga heel goed kijken naar de voorspellingen en als ik in de lange termijn de nachten warmer zie worden ga ik de week daarvoor zaaien. En hopen dat ze precies op tijd opkomen.