wie kan dit lezen? Margriet wellicht?

• Miekelis

hallo margriet,

neen Margriet ik heb h'm niet overgehouden, hij heeft heel lang gebloeid en was prachtig, maar het kaartje had ik wel! en ik kwam er dus niet meer uit.

Ik ben opgegroeid met de producten van het land (zuid Frankrijk) uiteraard heel anders dan hier, je hebt zoveel kleuren het hele jaar door, en als ik daar ben dan ga ik geen tomaten uit Nl kopen, maar die tomaatjes van om de hoek, ook in Nl heb ik dat gevoel altijd sterk gehad, waarom asperges of tulpen in de winter, dat hoort bij het voorjaar (ik zocht als kind de wilde asperges in het bos!) we hebben hier prachtige groentes die hiervandaan komen, en nu al die misstanden aan het licht komen worden we (gelukkig) weer met onze neus op de feiten geduwd, we zorgen zelf dat onze zorgkosten de pan uitgroeien. teveel toegevoegde stoffen, teveel zout, teveel vet. Zelfs je glas melk is niet meer veilig, nu ben ik fel tegen het buitensporige gebruik van melk in NL. melk is voor baby's en voor kalfjes, volwassenen verliezen die enzymen die nodig zijn om melk goed te verteren. De zure producten prima, kaas, uitstekend. en onze botten hoor ik alweer roepen! nou dat halen we uit zoveel andere producten in je voedsel. In de landen om ons heen wordt heel anders met melk omgegaan! en daar lopen toch geen kwakjes rond omdat ze niet genoeg kalk binnen krijgen!

We zijn hier tuinliefhebbers en we dragen denk ik allemaal ons steentje bij door bewust met planten en je tuin / grond om te gaan, we gebruiken (volgens mij) zo weinig mogelijk of zelfs geen insecticiden. En zo nu en dan horen we hoe het buiten onze tuin gaat, en we schrikken. Maar ik ben bang dat ook hier in Nl nog steeds spullen worden gebruikt die niet mogen, bij hoeveel tuinders staat er nog een “gif kast”?

Mike je hebt ons weer even met beide benen op de grond gezet.

En nu? gaan we lekker naar onze kweekbakjes kijken wat er op eigen kracht uitkomt en zoeken we kwekerijen op die echt liefde voor de natuur hebben!! ik kan er zo al een opnoemen, niet waar margriet?

Allemaal een fijne zondag (een beetje koud!)

groetjes Miekelis

• Margriet

Zeker weten, Mieke!!!

Ik merk ook om mij heen dat steeds meer mensen genoeg hebben van al dat bulk-gekweek. Dat ze iets willen dat met liefde en aandacht wordt verzorgd. En dat met enthousiasme wordt beschreven. (dat klinkt erg “slijmerig”maar ja, dan maar slijmerig. Ik hou van planten! :-) ) Het is niet anders. Ik moet oppassen dat ik niet doordraaf in gesprekken met mensen die er niks van weten en door mij volkomen worden platgewalst met al mijn tips. (hihi).

Nu ben ik even niet zo blij. Zo koud, ik kan helemaal niks. Ik voel me alsof ik vastgebonden ben. Maar het zal weer goed komen. Elk jaar komt het goed. Hoewel ik dat nu nog niet zie….

Gr. Margriet.