planten herkennen

• anne

Hallo

Weet iemand een site waar je planten kunt op zoeken? Dus: ik vind een plant in het bos en wil weten wat voor plant dat is

Dank!

Anne

• carin

Als je googlet op “ determinatie planten” vind je een aantal sites, bijvoorbeeld soortenbank.nl. Dan zul je wel een tablet/ipad het bos mee in moeten nemen, want determinatie zal meestal ter plaatse moeten gebeuren. Je mag immers geen planten uitgraven en meenemen. Carin

• maria

Je kunt ook nog zoeken op:“wilde planten” en “heemplanten”

Ik ben niet goed in het determineren van planten, hoewel ik dat vroeger op school wel heb geleerd en later ook nog eens een cursusje in heb gevolgd.Inmiddels heb ik diverse wilde plantenboeken.

Maar waar ik na jaren nog altijd als eerste naar grijp zijn de natuurgidsen die bij Thieme zijn uitgegeven:

“Wat bloeit daar ?”door Aichele en in dezelfde serie: “Bomen en struiken” Beide boekjes zijn nog wel tweedehands te koop

• plantadvies

Of hier je foto neerzetten anne. Wat je ook kunt doen is op afbeelding bij Google zoeken. Je tikt bv in: Witte bloei in maart.

Plantadvies

• anne

dank jullie wel ik kan hier denk ik al heel wat mee

• Marina Witkamp

Hai,

Ik was dit weekend in het natuurgebied de Maashorst in Uden Brabant.

Daar zag ik een plantje dat ik al eerder had gezien elders, maar waarvan ik niet weet wat het is. Het is een heel mooi plantje met een schitterend bloemetje.

Het stond er alleen en ook de andere keer dat ik het zag stond het alleen.Het stond aan de rand van het bos in de buurt van een vennetje.

Het is een plantje van ong. 30 cm hoog, een heel klein bloemetje paars met een geel stampertje. Het ziet er uit als een orchideetje, maar ik kan hem niet al zodanig terugvinden. Het bloemetje lijkt een beetje op een lipbloemige.

Enig idee?

gr. Marina