vijver

• lutetia

Al meer dan een jaar zoek ik de waterpepermunt; die is na vorige winter bijna overal dood gegaan,in ieder geval bij mij en bij vijverbezitters in de buurt en een aantal zumpige gebieden tot in de verre omtrek en bij vrienden 65 km verderop die hem ook altijd hadden.;wie van jullie kan mij aan een -liefst beworteld= stekje helpen? Luut

• Mike

Luut, ik had deze al besteld, om voor je mee te nemen! Nog geen bericht gehad dat ze niet leverbaar zou zijn…

• lutetia

Wat fijn,Mike! Jij in het bijzonder met je Portugal-plannen zal wel balen zoals de meesten onder ons, van het weer; de zaden van mijn kuipplanten,zelfs die van 4 weken geleden, zijn nog steeds niet gekiemd; al mijn gewrichten hebben last van de kou. Maar voorjaar wordt het, al is het pas over vier wken Luut

• mike

Praat me er niet van. Veel van de opgekomen en verspeende zaailingen van erg leuke soorten kwijnen weg door de kou en door gebrek aan voldoende licht. Word er niet goed van. Een dergelijk naargeestig en koud voorjaar heb ik nog nooit meegemaakt en hoop het ook nooit meer mee te moeten maken. Eigenlijk ben ik woest over dit tegenzittende weer, en dat ik niemand de schuld kan geven, maakt het alleen maar erger…