Door Ria borrelde dit bij me op. (ik zit nog in de moppermodus, maar in dit onderwerp valt het mee, lees gerust verder)
Zonnepanelen…..terugverdientijd 10 jaar. Met subsidie en wat hogere opbrengst misschien 7 a 8 jaar. Ik hou van zon, ik ben dol op zelfvoorzienend zijn. Ik kan niet wachten op het moment dat ik mijn meter zie teruglopen. Maar ik weet ook dat zon eigenlijk niet echt rendabel is.
Toch hebben we nu maar een offerte aangevraagd. Op de bank levert ons spaargeld niks op, met zonnepanelen levert het meer op dan inflatie plus lage rente.
Maar…..eigenlijk wil ik die windmolen. Die windmolen van Wouter Klootwijk uit “de wilde keuken”. Hij liet daar een prototype zien van Kees Groot, uitvinder, innovator. Investering: 2000 euro (geschat, hij is nog niet in produktie. (verwachting half 2013) Terugverdientijd: 5 jaar. Ik vind zijn ideeën zo geweldig. Zo simpel. (dat zijn de beste!)
Voor wie nieuwsgierig is geworden: Kijk even op de website van Kees. Ik ken hem niet en ik heb absoluuut geen aandelen. (helaas) Vinden jullie zijn windmolen niet fantastisch? Eigenlijk moet je dan ook even de aflevering van Wouter Klootwijk bekijken waarin hij over die windmolen praat. Dat moet je maar even Googelen, maar het is de moeite waard.
Anyway, hier de website: http://www.west6bv.nl/
Leuk he? Dat vind ik nou ècht leuk. Groeten, Margriet.