Energie, zonnepanelen en windmolens

• Margriet

Door Ria borrelde dit bij me op. (ik zit nog in de moppermodus, maar in dit onderwerp valt het mee, lees gerust verder)

Zonnepanelen…..terugverdientijd 10 jaar. Met subsidie en wat hogere opbrengst misschien 7 a 8 jaar. Ik hou van zon, ik ben dol op zelfvoorzienend zijn. Ik kan niet wachten op het moment dat ik mijn meter zie teruglopen. Maar ik weet ook dat zon eigenlijk niet echt rendabel is.

Toch hebben we nu maar een offerte aangevraagd. Op de bank levert ons spaargeld niks op, met zonnepanelen levert het meer op dan inflatie plus lage rente.

Maar…..eigenlijk wil ik die windmolen. Die windmolen van Wouter Klootwijk uit “de wilde keuken”. Hij liet daar een prototype zien van Kees Groot, uitvinder, innovator. Investering: 2000 euro (geschat, hij is nog niet in produktie. (verwachting half 2013) Terugverdientijd: 5 jaar. Ik vind zijn ideeën zo geweldig. Zo simpel. (dat zijn de beste!)

Voor wie nieuwsgierig is geworden: Kijk even op de website van Kees. Ik ken hem niet en ik heb absoluuut geen aandelen. (helaas) Vinden jullie zijn windmolen niet fantastisch? Eigenlijk moet je dan ook even de aflevering van Wouter Klootwijk bekijken waarin hij over die windmolen praat. Dat moet je maar even Googelen, maar het is de moeite waard.

Anyway, hier de website: http://www.west6bv.nl/

Leuk he? Dat vind ik nou ècht leuk. Groeten, Margriet.

• maria

Ja, dat was heel ingenieus! Overigens zijn alle uitzendingen van Klootwijk de moeite waard om te bekijken.Wie weet wordt dat molentje nog eens bij Blokker verkocht! En lopen wij allemaal met molentjes :D

• ria

Toen wij indertijd die bewuste uitzending van Wouter Klootwijk zagen, zeiden we ook tegen elkaar: dat is iets voor ons!

Nu maar hopen dat zoiets snel in de handel komt.

Ria

• margreet

ziet er goed uit die molen. En je hoort idd alleen de wind in de microfoon, goed zeg!

• Hinke

Het molentje was super, zijn programma's prachtig, niet alleen vanwege de onderwerpen en hoe hij dat brengt maar hij heeft ook een geweldige cameraman, die beelden af en toe zijn fantastisch.

Hinke

• Margriet

Dat programma is zo leuk. Jullie kijken dus ook allemaal :)

Het is toch een beetje natuur met een twist. Ik moet ook altijd zo lachen om zijn kop.

Ik heb wèl vertrouwen in hem. Als hij die windmolen laat zien in zijn programma doet hij dat met een reden. Hij mag geen reclame maken, het is publieke omroep. Maar eigenlijk doet hij het stiekem wel. Omdat hij erin gelooft. Van mij mag dat. Hoe zou je dat anders moeten doen?

Gr. Margriet.

• ria

Wij hebben een abonnement op de NRC. Iedere maandag schrijft Wouter Klootwijk daarin een artikel. Het is het eerste waar ik altijd naar kijk, en het is altijd de moeite waard.

Ria

• Hinke

In de LC schrijft hij ook!:-)

Hinke.

• Anly

Geweldig! Ik ken die moppermodus trouwens erg goed, ik heb er ook enorm last van! Wat heb ik de balen van dit weer, net het water van de kippen uit het emmertje “gebikt”, helemaal bevroren. Ik wil in de tuin aan het werk!!! Wel tijd nu om allerlei leuke ideetjes op te doen, dat dan weer wel.

Groeten vanuit een winderig en ijzig koud Hoenderloo.

Anly

• loes

ik heb een vogeltje horen fluiten dat samen met de zomertijd, het voorjaar voorzichtig tevoorschijn komt.

'wij hebben tijdens de vorst een luchtpompje in de vijver en het is verbazend hoeveel vogels dat gelijk doorhebben en komen drinken. er staan/hangen genoeg bakjes met planten die eilandjes vormen en daar staan ze op. je ziet eigenl;ijk verder nooit hoeveel de vogels drinken, maar nu moeten ze wel hier komen. even een hapje havermout/appel/pindakaas en dan een slokje water. ik hoop voor ze dat ze snel weer aan de slag kunnen met nestjes bouwen enz.

fijne zondag allen