Leuk en niet leuk

• mike

4 dagen geleden Tithonia rotundifolia gezaaid in de progagator en ze komen massaal op. Erg leuk, vooral omdat de zaden eerst 15 jaar in de koelkast hadden doorgebracht. En ook verder komt alles goed op, wat ik in de propagator telkens zaai.

Niet leuk is de niet aflatende koude en de harde wind er bij. Vanmiddag deze omstandigheden 3 uur getrotseerd, dik ingepakt, handschoenen aan en van alles opgeruimd, gewied enz., maar toen werd ik uiteindelijk, ondanks veel bewegen toch door en door koud en hield het voor gezien. Niks meer aan zo! Echt bah! Deze zogenaamde lente kan me niet bekoren…

• lutetia

Dag AllemaalHeel herkenbaar,Mike.Vanmiddag heb ik een paar dorre stengeltjes waarin 4 weken geleden nog wat leven zat,weggedaan;daarna 10 zaailingen van Cherrytomaatjes verspeend;en zaden gecontroleerd;het ljkt er op dat niets van de zaden die ik gezaaid had,gaat ontkiemen-Cobea Scandens,2 sooren, en de Ipompoea Alba; mijn Fremontodendron staat er niet goed bij en de Hibiscus Coccineus kan ik niet in de kas vinden;als die nog leeft,is het ondergronds;Ik hoop zo op meer zon een warmte:in de eerste plaats voor mijn kuippplanten;ik red het wel zonder,maar de planten hebben zo hard een aantal zachte en lichte weken nodig! Luut

• loes

mij niet gezien, buiten met deze temp. een heerlijk zonnige dag was het vandaag en dat was weer fijn voor de zaailingen die ik een plaatsje voor een raam kan bieden. alle zaadjes ontkiemen spoedig en dan begint de ellende. ik blijf sjouwen met bakken en bakjes gevuld met sprietjes in alle maten. ach, ik laat het maar gebeuren. rommel verder wat in huis en gaan met de pasen een paar dagen logeren in de stad groningen. hoop dat het droog is en dat we ergens iets leuks kunnen doen.

• Margriet

Ben gister de hele dag buiten geweest. Ik heb de hele kas vol gezet, gestapeld bijna. De planten moeten opwarmen, ontdooien, ik kan er helemaal niks mee. Zo kan ik toch verder met oppotten en eventueel delen en stekken.

Verder niks te melden.

• marja

Hallo Margriet,

wanneer kan ik je “hotlips”snoeien?En tot hoever kan ik ze afknippen?

Gr Marja

• margreet

Hier staat de logeerkamer boordevol bakjes en bakken met planten en zaaispul. Morgen maar eens gaan verpotten en nog weer nieuwe dingen zaaien. Tot nu toe is het wel een erg koude lente. Maar het is niet anders.