hé,waar zijn jullie allemaal?

• lutetia

Enkelen onder ons reageren op ons prikbord,nemen een nieuwe vraag op in de hoop jullie uit je winterslaap te halen.Jullie hebben toch ook gezaaid,verspeend,gestekt,kleine vreugdes gesmaakt en teleurstellingen geproefd,soms bitter! Laat ons horen en zonodig meedenken;een enthousiast prikborder,niet door teleurstellingen te nekken! Luut van Wijk

• loes

hoi luut, ja, we zitten maar een beetje sip naar buiten te kijken !! zonnetje ziet er heerlijk uit en nu ik hem smiddags laat weer in de keuken zie schijnen, weet ik dat we de goede kant op gaan. in de tuin gebeurd toch wel van alles, maar ik mis nog wel een paar planten die ik vorig zomer geplant heb.

ik heb gezaaid ; 2 kleuren lathyrus, blauwe borage, scuttelaria incana, s. uliginosa, lablab, kattesnor, ceratotheca, salpiglossis. alles komt op en groeit voorspoedig. jonge rehmannia stekjes, muurbloemen, veel mooie pelargoniums. vanmiddag 10 gloriosa en 3 incarvilea knollen in potten gezet. controle op luizen en kijken of er niets dorst heeft. zo houd ik alles aan de praat en blijf ik toch een beetje bezig met het groen. mijn fremontodendron ziet er ook niet erg florisant uit.

nu is het haast april en hebben we alleen nog maar van sneeuwklokjes en crocusjes kunnen genieten. jammer hoor. na 2 slechte zomers kon het haast niet nog minder, maar wie weet. de voorspellingen zijn niet goed, maar het kan ook zomaar 20gr zijn.

grts en houdt de moed erin

• marja

Hallo,de tuin is nu wel erg droog.Zou je ondanks de nachtvorst ook kunnen sproeien?

• anneke Im

he ik kan weer op het prikbord .Kon sinds Zondag niet op het prikbord komen .maar ben weer ingelogd .

De zaailingen gaan goed alleen veel luchten als smiddags de zon in de kamer schijnt en de tempertuur 15 graden blijft .

Voor de plantjes de jaloezieën om laag

.Verder alleen maar keutelen want de reuma is lekker actief .

Marja ook hier is de tuin droog ,heb nog geen water gegeven er staan vaste planten in en de bollen doen het goed het is bij ons de boven kant van de aarde , alles goed bij jou ?

groetAnneke

• lutetia

Marja, zeker niet sproeien,wellicht kun je overdag als het boven nul is,de grond in de buurt wat bevochtigen,maar doe dit bijtijds voordat het kouder wordt; Doe er ruim rondom je te beschermen planten niet volledig zonlicht doorlatend plastic overheen en laat onderin wat ruimte voor zuurstof;dat voorkomt verder grotendeels het uitdrogen door zon en wind,en doet -s''nachts de dauw terugslaan.zet het plastic of iets anders wel goed vast dat het niet weg kan waaien! Luut

• marja

De hortensia's en de camelia's heb ik nog afgedekt Luut,bedankt voor het advies,ga morgen dan maar even lichtelijk sproeien.

Anneke,vervelend van je reuma,moet maar gauw het betere weer komen.

Met mij gaat het goed,tot augustus gaan we aftellen en dan kunnen we overwinteren in een warmer oord.

Groetjes Marja;)

• Goof

Het is wachten op warmer weer,de tuin is gespit ,tuinbonen aardappelen uien staan klaar om gepoot te worden ,maar met deze koude nachten toch nog maar even wachten.

Goof

• Anly

Het spitten zit me ook niet glad, nog niet alles omgewerkt, wel mijn oom super blij gemaakt met een flinke lading paardenmest. De laatste weken opeens ook veel invalwerk en ach dat is ook wel erg leuk om te doen, dus gewoon aangenomen omdat het toch te koud was om buiten te werken. Hopelijk morgen een flinke slag slaan, dan ben ik de hele dag vrij als het goed is. Kan wel enorm genieten van de zon en mijn kipjes, die zijn wel veel buiten ondanks kou en wind en bleh. Straatje leggen, spitten, misschien vast aardappels en tuinbonen planten, misschien gaat de lente echt eens beginnen… de dahlia's stop ik nog maar niet in de grond, dat lijkt me beter. Vandaag een gesprek gehad met iemand over zonnepanelen, voor 12 stuks ca. 5000,00 euro, bij de Nuon ben je iets boven de 5 kwijt. Ik wil ze wel graag, het lijkt me namelijk super tof om zelf energie te leveren aan de leverancier… wat een besparing! Ons huis leent zich er prima voor, dat is wel fijn. Bovendien lijkt het me milieutechnisch gewoon een goede zet. Goed, nu nog even kantklossen, ben met een miniwerkje bezig….. allemaal een hartelijke groet vanuit Hoenderloo!

Anly

• de Haan

Ik was een tijdje uitgelogd en heb niet de moeite genomen om in te loggen.

Wel gelezen.

• Paula

Zeer heftige voorjaarsdip. Vind je het gek, met dit weer????

Paula