Geen bal meer aan

• Mike

Elke dag vol spanning naar de nieuwste weersverwachting kijken, in de hoop dat er in positieve zin iets gaat veranderen. Maar helaas. Het blijft koud.

Zelfs het gras groeit niet en allerlei vogels kunnen niets meer te eten vinden en komen in wanhoop op het voer af dat ik maar blijf geven. En worden prooi van de sperwers, kraaien en eksters, die in de rij staan om ze te doden en op te eten. Wat een narigheid. Als je naar buiten kijkt of buiten bent, lijkt het net midden december, terwijl het bijna april is. De lente wordt overgeslagen en erg veel soeps kan het groeiseizoen al eigenlijk niet meer worden. Straks gaat alles heel snel en voor je het weet, is het alweer voorbij. Misschien nog een paar stormen over alles heen, hagelbuien of extreme droogte, ik noem maar wat. Ben er allemaal niet gerust op en baaaaaaal als een stekker…

• Hinke

Het is inderdaad jammer maar dat is nu eenmaal ons koude kikkerlandje. Mijn zaailingen staan in de garage, eigenlijke wil ik ze overdag in de kas hebben maar dat is me te veel gesleep. Of het zo wat wordt, ik vrees van niet,

Voor jullie is het natuurlijk allemaal veel lastiger, voor mij is het mar huis en tuin:D werk. En ach, Bach is op tv, breiwerkje bij de hand we komen er wel, al had ik anders al in de sta-caravan gezeten maar dat hebben we ook nog maar even overgeslagen. Maandag maar eens kijken.

En ik probeer me er niets meer van aan te trekken anders zou ik er maar deprie van worden en ga gewoon door met leuke dingen in huis.

Sterkte er mee Mike.

Hinke.

• lutetia

Als je er naar zoekt of als je jezelf er op getraind hebt,vind je vrijwel altijd ook positieve punten:vandaag heb ik acht miuten buiten in de zon gezeten,net na en voor vlokjes sneeuw;de crocussen bloeien nog volop en zelfs de sneeuwklokjes zijn nog niet allemaal uitgebloeid;de Helleborussen staan al ruim twee maanden in bloei..en ik kan nog wel tien punten noemen die mij verheugd stemmen. Goede Paaszondag toegewenst! Luut

• Margriet

Ik weet het ook niet meer Mike. Ik kan je niet troosten. Ik zit zelf in een lente-dip.

Ik stapel al in de kas met kratverhogers die ik ooit had aangeschaft en die nu goed van pas komen. Ik kan er zelf bijna niet meer bij, alleen nog 30 cm achter de oppottafel die nu ook in de kas staat.

Ik stort 's avonds cocopeat op de oppottafel, die kan dan ontdooien voor de volgende dag. Zo kan ik toch nog wat doen. Ik heb wel wat verspeend maar of de planten het redden is maar de vraag. Ik vind er niks aan zo. De zaadbakken kiemen haast niet. Een enkele, maar het groeit niet door.

Ik heb wat Dahlia's opgepot om vast uit te lopen maar ook daar nog geen enkel spruitje.

Ik ga niet open volgende week. Het is te koud. Normaal gesproken draaide alles al een week of twee. En ik wil zo graag mooie planten voor de plantenruildag op 5 mei, is bij een vriendin in de tuin ism Groei en Bloei. Was vorig jaar zo leuk!!!! Ik weet nu al dat ik straks tot 22.00 's avonds sta te werken om alles in te halen. Veel slapen maar en goed eten zodat ik er straks tegenaan kan.

Moeten we maar een leuk dagje uit plannen? Waar we het laatst over hadden toen ik met Gerda bij je was? Nu kan het!

Liefs, Margriet.

• maria

Het ziet er vanuit mijn werkkamertje prachtig uit: een heel dun laagje sneeuw en stralende zon. en nu nog geen wind.Ik ga nu lekker een eindje wandelen met de hond.Voor de vogels wordt gezorgd, momenteel 3 pakken havermout plus vet plus zaad per dag.De kippen kunnen er wel tegen, ze zijn weer aan de leg, dus ik heb heelijke kakelverse eitjes.En de verwarming doet het prima en ik heb voldoende leesvoer.

• Gerda

Hallo allemaal! Ik zal even zeggen wie ik ben: mijn naam is Gerda en woon in St. Pancras ( noord holland) ik ben een(tuin) vriendin van Margriet en ben een paar keer bij Mike geweest om zijn mooie tuin te bekijken! Ik hou natuurlijk van tuinieren en lees zo af en toe wat jullie daar allemaal over vertellen! Ik las dat Margriet het over de plantjes ruildag had en idd dat is bij mij! We hebben daar zo'n zin in maar het word nu wel kort dag! Ik heb zelf alleen maar één jarige gezaaid en Margriet is voor het vastere werk!! Sinds dit voorjaar heb ik ook een kasje waar ik onwijs blij mee ben, al doet ie nu meer dienst om mezelf op te warmen, want met de plantjes gaat het niet hard! Alles is wel opgekomen( behalve de titonia's, maar volgens mij heb ik al gelezen dat dat bij Mike wel gelukt was) dus dat komt wel goed ! en heb ik alleen de lupines en de cobaea verspeend ,de rest moet nog, maar is nog te klein!!! Dus ja, ook ik wacht op warmer weer, al heb ik het, dan geef ik het ook aan jullie, goed!!!!!! GroetjesGerda

• Carin64

Het is het raarste voorjaar dat ik kan herinneren. Was een paar weken geleden het gras prachtig groen en zo lang dat het al moest worden gemaaid; nu heeft het die saaie bruinige winterkleur weer door de kou en droogte. Ook de bermen en weilanden zijn hier bruinig en saai. Nergens uitbottend groen, bloeiende forsythia's of iets dergelijks te zien terwijl het licht toch wel fel is zoals in het voorjaar. Heel vreemd. Sommige jaren zijn de narcissen met pasen al bijna uitgebloeid, nu staan alleen de tete a tetes in bloei, de rest staat nog in knop. Gisteren met de kruiwagen met volle gieters door de tuin gereden om alles wat ik al begin maart verplant had water te geven en vreemd genoeg de nog kale borders kunnen schoffelen. Door de droogte was het daar perfect weer voor zodat ik de veldkers en het speenkruid te lijf kon voordat ze gaan bloeien. Ook nog nooit gebeurd. Zag wel dat de sierappel aan het uitlopen is, de (paas)haas rent de hele dag door de tuin, tot vlak onder het kamerraam en de buizerds lijken nest te hebben gebouwd in de grote populier achteraan in de tuin. Dat zijn toch weer leuke dingen. Nu de wind is gaan liggen is het buiten beter te verdragen dan vorige week. Het was gisteren maar 5 graden, maar in de zon was het niet onaangenaam.

• Miekelis

ik begrijp je Mike, ik denk dat we allemaal ernaar snakken om naar buiten te kunnen gaan. Ik hoop dat Margriet gelijk krijgt en dat we eind volgende week echt aan de gang kunnen en dan gaat alles natuurlijk tegelijk groeien en bloeien.

Ik vermaak mij ook weliswaar achter glas, Hinke met haar breiwerk en ik met m'n quiltwerk. Ik heb een paar projecten met een deadline, dus ik moet wel en als het te warm wordt, dan kan ik niet m eer quilten, de naaldjes zijn te klein.

Allemaal fijne Paasdag en echt,,, het wordt beter.

groetjes Mieke

• Wil.Sandifort

(:P)Om met de afrikanen te spreken.Alles zal recht kom

Toch nog prettige 2e paasdag gewenst.Ik ga maar even naar de praxis plantjes halenOf is dat ongewenste reclame.

Ook nog even de pindakaas potjes voor de vogeltjes bijvullen.

Mijn keukentafel staat vol met planten die met smart wachten tot ze naar buiten mogen.

Heb mezelf binnen 10 dagen stralend weer beloofd.Maar wie ben ik.

Beetje melig maar blame het on de kou.

• plantadvies

Welkom Gerda.

Plantadvies (jolande)