Lichtpuntjes

• Margriet

Ik moet dit van mezelf doen. Anders zak ik echt in een depressie.

Het is overdag best aardig! (als de zon schijnt). De potten met vaste planten zijn al een kleinere klomp ijs.

In de kas moet ik al hollen met water. Niet teveel, niet te weinig, beetje “fingerspitzengefühl”.

De bakjes met zaden kiemen nog niet gelukkig. Het is toch nog te koud voor opgekomen zaailingen.

Nou, tot zover maar weer uit het tranendal. Morgen verder.

Margriet.

• maria

Nog een lichtpuntje: “mijn” spreeuwen slepen met nestmateriaal.Ze doen er altijd maar heel kort over om een nest te bouwen.Dat betekent over enkele dagen eieren en broeden.Ze verwachten dus warmer weer…

• ann

Een merel zag ik vanmorgen ook al met grassprietjes en takjes in de snavel lopen zou het nou toch…………?

Ann

• Paula

Zijn de vogeltjes dan beter in het voorspellen van het weer? Vanmorgen waren twee duiven al heel druk met elkaar het hof te maken. Ik ben wat sceptisch; eerst zien en dan geloven

Paula

• Hinke

Voor wie het wil zien zijn er altijd lichtpuntjes:-) Ik zit nog in de stacaravan, heerlijk achter glas in de zon. Vanmorgen even buiten gezeten en in de serre was het helemaal prettig. Net buiten al het oude blad en stengels afgeknipt en het ergste blad weg geharkt, het fleece-vest kon al uit!

Nu een kopje thee en dan nog even opruimen buiten.

Hinke.

• mike

Ik zie de lichtpuntjes ook best wel, meid. De zon schijnt vaak, het is licht, en dan wil ik eigenlijk aan de slag. Maar buitengekomen slaat de realiteit toe. Harde wind, koud !, bruin gras en ook verder is alles nog bruin en grijs. De sneeuwklokjes hangen er uitgebloeid bij nu en een enkel tete-a-tetetje waagt haar bloempje te openen. De crocussen doen hun best en trekken zelfs bijen aan. Maar het is al april, verdorie. Alles hoort uitgebot te zijn, een waas van fris groen te hebben. Maar nee, bruin en grijs. Leuk is toch echt anders.

Vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken en in de tuin gewerkt. De windvlagen bliezen me bijna omver. Uit de wind was het te doen, maar daar was niet zo veel te doen, dus toch maar de wind in en tureluurs geworden van de uit mijn handen gewaaide snoeisels en wiedsels gaf ik het tegen 5en op. En was kwaad. Op het weer. Idioot. Vind het echt een gemis dat je niemand de schuld kunt geven. We moeten nog even doorbijten, dat realiseer ik me ook wel. Maar bij mij is het nu bijna op. Ik wil naar buiten en de dingen doen, die je nu hoort te doen!! En niet langer bij een kaarsje aan en kachel hoog een boek lezen. Dat heb ik al zo lang moeten doen. Ik wil lente!!

• Carin64

Ik ook! Maar misschien betekent die wens niet voor iedereen hetzelfde. Wat mij betreft zou ik heel blij zijn met groeizaam weer en dat betekent volgens mij een graad of veertien en een lekker buitje. Datvinden mijn planten lekker en daar gaat het mij om. Ik denk echter dat velen me dan voor gek verklaren en pas denken aan lente bij 18 graden en zon. Maar na al die weken veel zon en veel wind is ook wat vocht nodig als we wat groens willen zien. Ik zou dus geen enkel probleem hebben met een grijze regenweek. Wat heb je immers aan zon als je er alleen achter glas naar kunt kijken? Onze tuin is zo open dat je alleen in de kas uit de wind kunt zitten( en die staat tjokvol) .

• marja

Zag net voor het eerst een lieveheerbeestje,hihi.

gr marja

• Anly

Ik zie de hele winter al lieveheersbeestjes, ze overwinteren op de gekste plekken in ons huis. En vandaag toch echt weer een stuk omgespit en lekker paardenmest eronder. Uit de wind, dat dan wel, maar ik ben niet meer binnen te houden hoor als de zon schijnt. Ook gewoon was opgehangen vanmiddag, t waaide stevig, dus was het zo droog. Morgen hoef ik niet te werken, heb naast mijn computer een bloknote liggen om alle karweitjes op te schrijven die ik morgen wil doen…. de dag is vermoedelijk wel weer te kort.

De nestkastjes die hier en daar in mijn tuin hangen hebben ook al af en toe bezoek, leuk hoor.

Waar ik vandaag aan het spitten was, stonden heel veel stekken van frambozen, ik heb ze er maar weggehaald, de hele tuin vol is wat overdreven. Morgen een start maken met een fruitkooi om mijn bessen, frambozen en bramen, vorige jaren er niets zelf van kunnen eten, de vogels zijn me ernstig voor elke keer. Ik wil dit jaar zelf ervan kunnen eten! Het gekke is dat ik daar in Almere nauwelijks last van had, hier in Hoenderloo zit kennelijk toch nog meer aan vogels.

Ik hoop ook echt op mooier/warmer weer en inderdaad hoeft het voor mij ook niet eens direct op de 20 graden uit te komen, als het boven de 10 wordt vind ik het al lekker!

We moeten het maar gewoon afwachten, pffff

Groeten,

Anly

• mike

Ja, nog drie, vier dagen uitzingen, deze ellende, en dan wordt het eindelijk zachter. En dan gaat alles uitbotten, het gras weer groen worden en kan er worden geplant, gezaaid, opgepot. Eindelijk! Iets boven de 10 graden vind ik ook al best, 20 hoeft idd niet meteen, al zou ik dat wel lekker vinden :) En er wordt regen voorspeld, een flinke plens halverwege volgende week. Dat zal de tuin goed doen, want door de vorst en de de harde droge wind is alles aan een buitje toe. Zou het dan toch nog goed komen??