Zou het wijs zijn om nu het gras te besproeien? Overdag is het warm genoeg om het te doen denk ik.
Maar wat is wijs!!
Oei. Zolang het vriest maar niet, Bert. Ik twijfel ook met water geven buiten. Ik zie dat de planten verdrogen. Maar volgens mij is droog nog altijd beter dan bevriezen door water. Het is kiezen uit 2 kwaden op dit moment.
Ik weet het eigenlijk ook niet zo goed maar ik geef de nieuw opgepotte planten 's ochtends een scheut water en hoop dat het water verdampt is tegen de avond. Ik maak ze zeker niet zeiknat. Overleven.
“sproeien”is sowieso geen erg goede methode van watergeven.En al helemaal niet bij deze droge lucht en harde wind.Het water zal grotendeels verdampen .Er zijn de laatste jaren zelfs speciale slangen ontwikkeld die je onder het maaiveld legt om verdamping te vermijden. De meeste grassen die hier gebruikt worden voor weilanden en gazons kunnen overigens best tegen een stootje.Dat zie je soms in de zomer als de weilanden bij langdurige droogte net zo geel geworden zijn als nu: na één regenbuit is het gras weer groen.Water geven kun je beter pas doen als de gemiddelde dagtemperatuur boven de 10 graden ligt.En dan gewoon lekker inunderen en niet “sproeien”
Zo simpel is het niet, Plantadvies. Met een aanhoudende koude oostenwind en felle zon zul je toch wat moeten. Het is verdrogen door de wind en zon òf verdrogen door gebrek aan water. Aan dat water kan ik wat doen, aan de rest niet.
Ik zou het normaal gesproken nooit doen en de planten lekker droog laten. Maar dit zijn bijzondere omstandigheden en die vragen om een andere oplossing.
Ik zie dat de planten even opkikkeren na een scheutje water. Zo sleep ik ze maar door die oostenwind en aprilzon heen.
Wel ergens midden in de ochtend doen en niet om 17.00.
over sproeien gesproken. Ik was donderdag jl. in zandvoort om te wandelen,en voor het station waren veel violen geplant.
Het was een raar gezicht. Het was ijzig koud,veel wind,en dan een draaiende sproeier op de violen.Dit verwacht je als het 25gr. is,hartje zomer. Maar ze zulllen wel weten wat ze doen.
In mijn tuin staan ook de primula,s en violen veel te droog,door de harde wind en toch veel zon.Ik geef ze dus af en toe wat water.
gr. en een fijn week-end.
Het wordt warmer!!!!!
Ik ben niet zo bang om water te geven als het gewoon winterharde planten zijn. De planten die altijd in pot of in de vollegrond in de tuin staan hebben toch ook te maken met natte grond en vorst? Het komt vaak genoeg voor dat het eerst flink regent of sneeuwt en dan hard vriest en daar kunnen de planten gewoon tegen. Verdrogen is veel erger.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?