Ik heb de ‘luxe’ dat de meeste van mijn zaailingen in een tuincentrum mogen staan dat toch al verwarmd wordt voor hun eigen planten. Het is wel een heel gesleep en elke dag moet ik er heen, om ze te verzorgen.
Evengoed stat mijn eigen kasje van 3,20 bij 5,20 ook mutvol. En dat moet ik ook verwarmen. Electrisch. Heb wel een soort tent van noppenfolie er in. Dat isoleert erg goed en maakt het het aantal te verwarmen m3 ook kleiner.
Verder is, wat Carin al oppert, zo'n tussenzetthermostaat ideaal. Die kun je exact instellen zodat de kachel niet onnodig aanslaat. Hetzelde tussenthermostaat dat ik ook gebruik om mijn broeibak met bodemwarmte heel precies in te stellen. Je kunt er meerdere programma's achter elkaar laten draaien. Ideaal. Bvb overdag rond 22 graden en in de nacht rond 12, wat de kieming van bvb cleome enorm bevordert. Vind het onmisbaar ding en idd op het net (doorgaans op Duitse sites) voor ca. 54 Euro te krijgen.
Verder is het natuurlijk enorm balen dat het kacheltje nog steeds en ook nog zo vaak aan moet.
Maar afgelopen nacht voor het laatst voorlopig!! Het ruikt hier buiten niet meer naar vorst en ik zag vandaag de padden richting de vijver lopen. Die weten het nog beter. Verder hebik alle bescherming qua folie, dekens enz, even weggehaald in de kwekerij. Hoera. Eindelijk.