Vorig jaar of het jaar daarvoor heb ik een keus gemaakt om de planten te kweken in Cocopeat. In potten voor wie dat niet weet, ik heb een hobbykwekerij, vandaar.
Nu ben ik al een paar dagen bezig om alles weer op te potten en te bekijken. Eventueel splitsen, stekken of wat ook maar nodig is om de plant een goede start te geven.
Het val mij op dat er nauwelijks beesten in de potten zitten. Meestal, na de winter, raast het van de naaktslakken, pissebedden, slakkeneieren. Altijd goed om de planten goed te controleren. Maar nu ben ik welgeteld 1 plant tegengekomen met een naaktslakje. En eentje met ws. slakkeneitjes. Geen pissebed gezien.
Ik verbaas mij daarover. Het kan niet aan de winter liggen, want vorig jaar was het nog veel kouder. En wel beesten. (in de planten die toen nog in potgrond stonden) Alles staat nu in Cocopeat. het wortelt zo vlot, met water is het ook zo lekker, de kluit neemt altijd weer water op.
De planten floreren.
Nou ja, wat ik maar wil zeggen: Als je een mooie potplant hebt (of kuipplant), kies dan ook een goede ondergrond en geen zakjes van 20 voor 5 euro van de Gamma. Dat is gewoon rotzooi.
Gr. Margriet, cocopeat-fan :-) (geen aandelen)