deze plant heb ik verleden jaar in de tuin gezet en net voor de strenge vorst klein beetje teruggesnoeid..Nu zijn het nog steeds kale takken,ik zie nog geen groen in de grond. Is er nog hoop voor deze plant??
gr. cowi
ik heb de S hotlips binnen overgehouden en die is al met groene takjes. Heb hem al een paar keer in de tuin laten staan maar kwam niet meer op na die strenge winters.
Ook de salvia splendes van Houtii heb ik binnen overgehouden maar die heeft nog geen takjes. Nu staan ze weer in de volle grond .Gisteren gedaan ,de laatste bloeit ook pas laat maar tot ver in November gebloeid het afgelopen jaar
Anneke
De hotlips heeft bij mij het loodje gelegd Maar stond ook buiten en vergeten, 'm in de kas te zetten. De splendens van Houtteii bloeit al bijna en van de diverse moederplanten heb ik ca. 60 stekken genomen, die al beworteld en goed aan de groei zijn (wel allemaal in de kas hoor). Verder heb ik ook allerlei andere Salvia-soorten gestekt en gezaaid en ze doen het allemaal goed.
Volgens mij komt hij nog wel, Anneke. Die houtige Salvia's zijn best taai. Het vriest eigenlijk nog maar 4 dagen niet meer. Reken bij alles maar 4 weken op dit moment. De natuur gaat dat in grote stappen inhalen, Half juni is het weer bij.
Bij mij is de stand van zaken: Tot half maart in de kas. (kas houd ik op 5-10 graden) Daarna buiten. En toen kwam de genadeloze noordoostenwind. Ze zien er niet uit, nu. Royal Bumble, Hotlips, Cerise, San Antonio huppeldepup. Ik heb spijt dat ik ze naar buiten heb gemikt. Maar ja, er moest wat gebeuren, de kas was vol. Je moet kiezen.
Ik zie nu al dat ze herstellen. Het ziet er voor een leek niet uit. Margriet ziet alleen maar de kleine uitbottende knopjes overal langs de stelen. :-) Komt goed! Iets later dan gepland, maar ook Royal Bumble zal floreren. Hotlips ook.
Ik heb wel gestekt uiteraard. Ben ook niet achterlijk. :-) Als je Hotlips sneuvelt, Anneke, je krijgt er eentje van mij!
Liefs, Margriet. (en bedankt voor je opbeurende mail)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?