verwarming

• lutetia

Gaan jullie de komende nachten verwarming aanzetten?

Ik heb de tijdschakelaar voor de hele kas op 2 graden ingesteld tussen 2400 en 07.00 uur en op de tablet met kwetsbare planten een matje tussen 23..00 en 06 00 uur; dit laatste is een verwarmingsmatje dat tegen de 30 graden afgeeft;om 18.00 uur heb ik de kasdeuren gesloten om de laatste warmte van de zon zolang mogelijk te benutten.straks ga ik even buiten kijken of ik de planten die wat minder kwetsbaar zijn en buiten op tafels staan,nog af moet dekken. goede avond/nacht! Luut

• Margriet

Nee, het was net 7 graden hier. Morgen misschien, dan wordt het iets kouder 's nachts.

• Mike

Toen ik opstond was alles wit! Dat belooft wat voor de komende nachten. Grrrrr

De S. Uligunosa is trouwens een moerasplant, groeit hier het best met een schoteltje water onder de pot. Maar dan wel de pot perforeren ivm de beluchting…

• loes

mike, de uliginosa in een pot ? ik heb er nav mijn vraag, nu even heel wat over gelezen, maar ondanks de naam (bog sage) schijnt hij het op veel andere, minder vochtige plaatsen, ook goed te doen.

• Margriet

Huh. Moerasplant? ik heb altijd in mijn hoofd droog en zonnig bij deze plant.

Zal hem vanavond eens gaan onderzoeken op internet, nu lekker naar buiten!

Gr. Margriet.

• ann

Het woord uliginosa betekend moerassig/ vochtig en geeft de plek aan waar hij het liefste staat.

Ann

• Margriet

Ik heb nog even gezocht….waarschijnlijk heb ik wat de Hessenhof zegt goed in mijn oren geknoopt. “probeer eens op droge grond, veel minder vorstgevoelig en steviger groei”. Dat klonk natuurlijk als muziek in mijn oren met mijn zandgrondje! :-) Het klopt ook wel, hij doet het hier prima, alleen die uitbreiding zie ik niet. Die zal dan wel beter zijn op klei en nattere gronden.

En ik vind het echt een lastige om te zaaien of ik heb gewoon een paar keer pech gehad….Het blijft een niet veel voorkomende plant, dat zou toch meer moeten zijn als hij zo makkelijk is.

Die wortelstek ga ik weer eens proberen. Daar ben ik nu wat beter in.

Gr. Margriet.

• ann

Ik heb eind zomer stekken genomen van de S. uliginosa en een aantal hebben het overleefd. Salvia stekken vormen normaal snel wortels.

Ann