Tevreden!

• Margriet

Jawel, dat verwacht je niet van mij maar ondanks de relatieve kou en de storm donderdag ben ik tevreden!!!

Ik ben na de vorst en kou zo hard van start gegaan, zo hard doorgewerkt dat ik nu op een krat of tien na klaar ben.

De planten doen het prima, alles heeft goede groei, nieuwe grond, voeding, kaartje, steker, prijs.

Ik merk nu dat de nieuwe indeling zo snel werkt. Vorig jaar bestond het nog niet en moest alles nog……Nu werk ik op een mooi erf, mooie oppotruimte, alles dicht bij elkaar, heerlijk gewoon!

Als de vaste planten klaar zijn en de planten uit de kas kunnen, begin ik aan de eenjarigen. Die zijn grotendeels verspeend maar moeten nog worden opgepot. Kan nu niet omdat de ruimte er even niet is. Ik hoop dat morgen de kou uit de lucht is en er grote groepen naar buiten kunnen. Ik heb nu zin in het gepriegel met zaalingen.

En ik kijk zo uit naar al die bloemen, ik zie ze al voor me. Vooral de Tithonia, die heeft mijn hart gestolen.

Mike, de dahlia coccinea heeft lang gestaan en niks gedaan maar ik zie nu duidelijk flinke groei! Heel leuk!

Gr. Margriet.

• lutetia

Wat fijn voor je,Margret.Ik heb in Culemborg ook genoten; komende nacht wordt het nog koud;alles is nog 's-nachts afgedektn;Deze week kan er erg veel naar buiten.Luut

• anneke Im

Margriet fijn dat jij genoten heb maar ik denk dat jij niet alleen was, heel veel tuinmensen waren wel in hun tuin bezig groot of klein . Ik zie de bedrijvigheid van jou helemaal voor me .

Heerlijk genieten op je eigen manier ,Is de kwekerij al open of heb je het uit gesteld .ik las dat Loes in Juni weer naar je toe komten ik mag weer mee rijden wat een leuke mensen toch op dit prikbord .

Luut ook zo lekker bezig geweest en ieder wil zijn ervaring van zo,n dag vertellen

ik ben ook op mijn manier bezig geweest De baas was weg met zoon en kleinzoon dus de ik mag lekker keuvelen met stekjes verspenen .

Alles staat in een plastik kasje buiten . De camelia staat er nu steeds mooier bij .

vorig jaar weing bloemen gehad door de vorst .fijne zondag het is nog koud maar de graden gaan steeds wat om hoog groetjes Anneke

foto van een paar dagen terug

• Miekelis

Hallo Anneke,\

de camelia staat er inderdaad prachtig bij, bij mij zit alles nog in knop, maar als dit weer even doorzet dan gaat hij hier ook bloeien. de clematis Armandii bloeit nu voor het 2de jaar niet, de knoppen zijn toch weer bevroren.

En hier en daar toch weer planten waar weinig leven meer in zit.

Maar het was heerlijk in de tuin, de komende dagen de rest doen, nog maar 1/2 gedaan en dan de voortuin nog!

En dan ga ik ook weer eens richting St Pancras!

fijne zondag nog.

gr Miekelis

• loes

margriet, wat fijn dat je alles zo goed georganiseerd hebt en in 1 vloeiende beweging de potten op de tafel hebt. nog iets dat achteraf anders kan ?

het is goed te merken dat de temp stijgt - we hebben weer praatjes hier op het pb ! ik voel aan mijn gezicht dat ik de hele dag buiten bezig geweest ben. heeeeerliijk. allerlei klusjes die allang geklaard hadden moeten zijn. niet altijd te zien hoeveel energie er ingestoken is, maar wij tuinliefhebbers weten dat gelukkig wel. iedere dag is er weer iets nieuws te ontdekken. heb gisteren een framboos uitgespit en dat is een hele klus want je weet gewoon dat er overal uitlopers kunnen zitten. ook gelijk allerlei ander ondergronds gespuis weggehaald en toen een klimroos teruggezet. de akebia staat al weer volop in bloei en blijft de voorloper van alle klimplanten in mijn tuintje. al die trosjes bij elkaar vormen een dieprode gloed in de namiddagzon. ook als hij niet meer bloeit, vindt ik het een leuk blad hebben. volgende bloeier is de wisteria en tussendoor zal de clematis beginnen. ik zie al wat knoppen. eindelijk dan toch een beginnetje.

• Margriet

Er hoeft nog niks veranderd te worden, Loes. Alles werkt zoals we het hadden bedacht. Watervoorziening nog even de puntjes op de i gezet, loopt nu ook vlekkeloos.

Meer grond, dat is het enige, haha. Ik zou nog wel graag een moestuin hebben……En wat beestjes. :-)

Gr. Margriet.

(trouwens! vandaag alle vaste planten die buiten stonden afgerond, alles is klaar, nu kan ik beginnen in de kas! heb ik al gedaan hoor…..er staat al veel buiten)