graag advies

• Miekelis

Een hibiscus (roze) die vorig jaar al een behoorlijke tik had gehad, maar aan het einde van het seizoen toch aan de onderkant nieuwe scheuten kreeg is nu echt helemaal dood. Ik kan natuurlijk weer een hibiscus neerzetten, maar hebben jullie nog een andere suggestie? niet hoger dan 120-150 cm.

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen.

Groetjes

Miekelis

• Paula

Wil je dat ie bloeit? Of mag het ook een Acer bv. zijn. Daar heb je soorten in die niet hoger worden dan ca. 1 meter.

Paula

• Carin64

Dwergsering syringa meyeri Palibin. Wordt vaak op stam aangeboden, maar als gewone struik is hij veel mooier. Bloeit mooi met geurende bloemen, daarna mooi klein blad. Ik snoei na de bloei heel licht om de struik mooi compact te houden. Deutzia purp. Kalmiiflora, Physocarpus opulifolius Diabolo, Hydrangea paniculata Wims Red of Pinky Winky, syringa Minuet zijn ook allemaal makkelijke struiken die of klein blijven of door snoei goed op maat te houden zijn.

• Miekelis

ja Paula ik wil heel graag een bloeiende struik. Ik weet het van de Acers, maar jaren geleden hebben wij dat hier geprobeerd, het is nooit een succes geweest, in plaats van te groeien werd hij elk jaar kleiner, en ik vind ze prachtig (al is het geen bloeiende) maar het blad is mooi en de kleur is ook schitterend,. maar ik durf het niet aan. Geen idee waarom het hier niet lukt, teveel klei? wie zal het zeggen.

Maar bedankt voor het meedenken.

gr. Miekelis

• Miekelis

dank je Carin, ik ga er een paar opzoeken; hydrangea paniculata, staat al aan de andere kant, een kleine sering staat achter in de tuin, ik krijg er weel heel veel bloemen in!, maar er blijven er nog 2 over, ga ze even bekijken.

gr. Miekelis

• Mike

Viburnum dilatatum Erie. Mooi blad, mooie bloei en bessen toe. Heb 'm gister ook eindelijk aangeschaft. Stond al lang op mijn verlanglijstje.

• lutetia

De Hibiscus Syriacus is bijna altijd laat met uitlopers maken;dat kan wel tot juni duren;wacht het nog af en doe op de opgaande stengels de krabtest;die doorstonden dat allemaal bij mij; Luut

• Miekelis

ik ben heel diep gegaan, maar de takken kon ik zo afbreken en ze zijn gewoon heel erg dor, ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in. het ziet er echt niet goed uit.

Maar dank voor je advies.

gr. Miekelis

• loes

Mieke, soms moet je gewoon de knoop doorhakken en zeggen ; weg ermee ! ik gooi ook niet snel iets weg, maar kwakkelende planten blijven meestal een ergernis.

• Miekelis

dat heb ik nu dus ook gedaan, ik kon de kluit niet helemaal uitgraven, even wachten tot zoonlief even langskomt (beetje moeilijk nu hij zit in India, voor z'n werk) maar ik ben al een eind, en nu heb ik 3 struiken op mijn lijstje staan, het wordt nog een lastige keuze, je zou alles wel willen, maar dat zal ik maar niet doen.

maar heerlijk om er weer mee bezig te zijn.

gr, Miekelis