O wonder!!

• Paula

In mijn tuin is ten gevolge van de rare winter al menige plant gesneuveld. Maar de Agapanthus [Afrikaanse lelie} heeft de winter overleefd. Ik had een plant uitgegraven en in de kas laten overwinteren. De andere heb ik gewoon laten staan. Ik dacht dat, als die ene overleeft, dan maakt 't niet uit als deze het niet haalt.

Maar wie schetst mijn verbazing: Ze hebben beide de winter overleefd!! En een klein wondertje: de Lelie die in de volle grond overwinterde is zelfs al verder uitgelopen dan die ik had uitgegraven.

Ben helemaal blij!!

Paula

• Lisa58

Ik kan me voorstellen dat je helemaal blij bent Paula, leuke verrassingen zijn dat toch he. Hier nog iemand die helemaal blij is, ik dacht dat de vijg was gaan hemelen maar het boompje heeft het toch overleefd. :)

• Margriet

Lekker!!!

• anja

dat is leuk Paula.

• kuuk

Dan kijk je er straks met nog meer plezier naar. Heb afgelopen week op dit prikbord nog een keer gelezen van buiten-overwinterende Agapanthussen, dus 't kan wel.

• Miekelis

Hallo Paula,

Nou dat is met recht een verrassing, het is mij nog nooit gelukt.

maar wat een heerlijk weertje om in de tuin bezig te zijn.

gr. Miekelis

• Muriëlle mv Jordan en Loïs

Goed nieuws zeg! Ga mijn agapanthussen dan ook maar in de tuin laten vd winter. Nog iets speciaals gedaan dan?

• Paula

Nee Muriëlle. Niets speciaals. Het stuk grond waar hij staat ligt wel vrij beschut met een goede afwatering. Of dat 't was, waardoor hij overleefde? Misschien wel.

Paula

• loes

ik lees regelmatig dat veel planten eerder verrotten door langdurig met natte voeten staan, dan dat ze echt bevriezen. als je een goed plekje hebt, zoals je schrijft, dan zou dat de reden kunnen zijn. ik heb er eentje in een pot (klein soort) die de hele winter droog (buiten) gestaan heeft en die leeft ook nog.