Plantenruilmarkt/ Plantenmarkt Sint pancras (bij Alkmaar)

• Margriet

Alweer hallo allemaal!

Voor wie in NH-noord bij Alkmaar woont: Er is op 5 mei een plantenruilmarkt in Sint Pancras, georganiseerd door Gerda (tuinvriendin, het is bij Gerda in de tuin) en ondergetekende. Wie niet kan of wil ruilen, er kunnen ook planten gewoon gekocht worden. (ruilers mogen iets eerder komen, die hebben eerste keus).

We zijn al weken druk met het kweken van mooie en leuke planten voor de plantenmarkt. Ontzettend leuk om te doen, het geeft veel energie! Ik heb er nu al heel veel zin in. De vooruitzichten voor het weer lijken goed……Duimen jullie voor ons? Een beetje geluk hebben we wel nodig dit voorjaar.

Mocht je denken: Hee, daar wil ik wel heen, kijk dan even op mijn website. www.kwekerijmargriet.nl Op de startpagina staat alle info. Welkom uiteraard!

Ik zal verslag doen volgende week hoe het was. Eerst zorgen dat alle planten er piekfijn uitzien en dat is na die kou best lastig!

Groetjes, Margriet.

• ann

Jammer dat ik zo ver weg woon ik heb een hoop planten al opgekweekt en al een gedeelte verkocht. Het gaat goed een deel moet nog opgepot worden speciale soorten zoals de Meconopsis en klimmemde Aconitum zijn als warme broodjes over de toonbank gegaan die had ik in augustus al gezaaid. Dit jaar heb ik wat tegenslag gehad met een blessure en ben moest wat later beginnen met het zaaien maar het is allemaal goed opgekomen en het meeste moet binnenkort opgepot worden.

Margriet ik wens je veel plezier en een goed verkoop of mooie ruiling die dag.

Ann

• lutetia

Op 25 mei hebben we een heel bescheiden plantenmarkt in Culemborg; ik ben er druk mee bezig; er komt ook iemand die nog wel 20 maal zoveel Passiflora"s heeft als ik; een echte kenner! Luut

• mike

Erg jammer dat ik er dan niet bij kan zijn, want uitgerekend dan hebben wij ons eerste Open-tuin-weekend in het kader van TopindeKop. Dan zijn meerdere tuinen in de regio tegelijk open en kunnen geinteresseerden een leuke route samenstellen van de ene tuin naar de andere. Ben benieuwd of er, ondanks de vertraging in groei, toch belangstelling is.

Maar ik was dus heel graag naar jullie toe gekomen en had ook graag de tuin van Gerda eens gezien. Misschien komt er tijdens het seizoen nog een herkansing. Lijkt me heel leuk!

• margreet

Veel succes met jullie tuinen en planten dan!

• martine

Wordt vast heel gezellig, veel succes!