Foto gelukt?

• Muriëlle mv Jordan en Loïs

Is dit een anemoon of zit ik nu echt verkeerd? Heb geen idee meer, vond in een bak nog iets van splendens maar geen verdere naam ervoor. Had net al een bericht gepost met foto maar is niet meer te vinden…

• Anly

Ik denk eerder dat het een boterbloem is! Het blad van de anemonen bij mij is met diepere inhammen en ziet er wat fragieler uit vind ik. boterbloemen zijn wel leuk, maar woekeren erg.

En ja, dus de foto is gelukt!

Groetjes

Anly

Volgens is het geen boterbloem, daar zijn de uitlopers vd bladeren en steel te lang voor. Ze zijn ook redelijk stug..

• Paula

Dan ga ik toch voor de boterbloem. Als die in vruchtbare grond staat wil jij niet weten wat voor uitlopers ie kan maken, meterslang met hier en daar een knoopje waar een nieuw plantje begint.

Paula

Grrrr zou t dat dan toch zijn?? Heeft idd lange uitlopers, had er al wat uit de tuin getrokken. Ze komt bij de buren vandaan gekropen onder een stenen walletje door. Maar de boterbloem die ik ken heeft ander blad ( die bij oevers). Ga ze direct verwijderen…houd niet van gele bloemen! Dank jullie .

• Hinke

Kruipende boterbloem is dit, inderdaad anders dan de ‘gewone’ boterbloem. De kruipende, ‘kruipt’ echt overal naar toe.:-)

Hinke.

Idd Hinke, kruipende is de soort. Heb t verder opgezocht op Google. Dank iedereen!

• Margriet

Ik moet ook denken aan monnikskap als ik dit blad zie.

Ik heb ooit heel veel boterbloemen eruit getrokken in de border. Dat bleken anemonen te zijn, haha. Nu heb ik net zulk blad als jij laat zien in de border en dan wacht ik te lang omdat ik denk dat het toch iets is……Ik ga morgen wieden, volgens mij heb ik nu echt de boterbloem. Je ziet hier helemaal geen boterbloemen dus ik kan haast niet geloven dat hij dan zomaar in de border staat….Stom he, het rozet is eigenlijk best mooi. Net alsof er een heel mooie plant aan zit te komen.

Gr. Margriet.

• kuuk

De anemonen bij mij hebben langer en zo te zien veel dunner blad. De kruipende boterbloemen (in m'n nu nog groene gazon :D) zijn ook meer rozetten met blad dicht op elkaar met wat kortere stelen en de jonkies maken eerst een rozet voordat het steeltje weer verder gaat. Als ie in een bak staat lekker afwachten kan niet zoveel kwaad maar in de tuin zelf…. (zelf hou ik niet meer zo van “spontane” hardgroeiende planten in m'n tuin).

• anja

zou het geen zevenblad kunnen zijn?