krom....van de rugpijn

• martine

Zo, hard gewerkt vandaag: we hebben van de gemeente een stuk grond bij de tuin mogen trekken, zgn zelfbeheer; nu hebben we een deel van de schutting eruit gegooid, grond gelijkgemaakt: vette klei, dus dat viel tegen. We hebben er een karrevracht zand doorheen gemengd en uiteindelijk ben ik gaan planten…. Nu dacht ik toch echt dat ik heel veel planten had, maar dat is dus niet zo: nog heel veel lege plekken…..Zondag naar Trompenburg, naar de plantendagen, daar heb ik toch al vaker hele leuke plantjes gescoord…. En de planten van Anneke staan er nu ook, ik hoop dat ze aanslaan. De rehmannia van Loes staan in een grote pot buiten, hebben het moeilijk gehad, maar staan er nu goed bij, misschien had ik iets niet goed gedaan, was al bang dat ze het niet zouden redden!Dames, elke keer dat ik die plantjes zie denk ik aan jullie; fijn weekend voor iedereen!

• Margriet

Oh Martine, wat kan je dan moe zijn van dat gespit en geplant! (en toch maar doorgaan he, je wilt zo graag dat het af is!)

Ik herken het helemaal. Even 5 minuutjes de tuin in en drie uur later zit ik er nog. :-)

Maar het zal mooi worden! En meer grond is altijd geweldig!

Gr. Margriet.

• martine

Ja, het geef;)t veel voldoening en fantaseren over hoe alles eruit gaat zien is ook al hartstikke leuk! Ik lag bijna in de singel die de tuin nu afsluit: de kant loopt vrij steil af en het is zware klei dus spekglad: ik gleed onderuit en roetste zo naar beneden: kon mezelf nog net afstoppen.:) Dat glaasje wijn 's avonds heb je dan wel echt verdiend he? Nu vandaag weer verder: planten die te groot zij geworden splitsen en in het nieuwe stuk zetten enz enz!

• loes

wij voelen met je mee, martine. maar tegen het einde van de zomer zal alles zo zijn plaats hebben en zit je s'avonds vol trots van je noeste arbeid te genieten. met de planten komt het goed, hoor. alles is gewoon erg achter. zat woensdagavond naar foto's van precies een jaar terug, te kijken en het is niet te geloven wat er toen allemaal al stond te bloeien. blauwe regen al groen aan het worden, vingerhoedskruid in volle bloei, rehmannias al hoog en nog heel veel meer. alles staat er nu fris bij, maar nog geen schijntje van toen.

ik heb nog genoeg zaailingen die er aan zitten te komen, dus als ze bruikbare formaat aangenomen hebben, dan zet ik wel een keer een doosje bij je voordeur neer.

voorzichtig op je landgoed en werkse de rest van dit lange weekend. jammer dat het weer nu niet meewerkt.

grts

• martine

O ja, het vingerhoedskruid, dat is waar ook, dat bloeide vorig jaar ook al volop! Nu nog niet inderdaad. Zo ben ik ook bang dat mijn campsis het niet heeft gered, zit nog niets groens aan, maar vlg mijn man zei ik dat vorig jaar ook en liep ie alsnog uit…. we zullen zien! En ik ben dol op verrassingen bij de voordeur, maar de rehmannia's die je me hebt gegeven doen het nu wel in ieder geval! Ik heb grote bewondering voor al die mensen die zelf zaaien, ik doe het maar heel af en toe,het lukt me niet vaak heel goed, ben waarschijnlijk ook te ongeduldig….Moet nu nog even weg, maar daarna roept de tuin weer!

groetjes,

Martine

• loes

ik heb even gekeken naar mijn campsis en die heeft toch al heel veel uitlopertjes van een cm of 3,4. maar dat is toch een van de planten waar ik me nooit zorgen om maak. als je nog een plekje hebt voor een mooie klimplant die echt heel vroeg begint, dan is de akebia een aanrader. hij heeft wel iets nodig om zich aan vast te houden. bloeit nu met honderden kleine bijna zwartrode trosjes en het groen is mooi, fris en blijft dat totdat het door de vorst vernietigd wordt.

• martine

Ja zo'n akebia lijkt me ook leuk, heb ik al eens eerder aan gedacht. Over die Campsis heb ik te vroeg getreurd: ik ben er gisteren met mijn neus bovenop gaan staan, nou ja hangen, en er zitten inderdaad hele kleine beginnetjes!

• loes

(tu)

• anja

fijn dat hij het toch doet Martine.