tuingast

• kuuk

kijk nu eens wie kwam eten in onze tuin.

Vond het eigenlijk niet zo leuk maar wel bijzonder, deze jonge sperwer, had waarschijnlijk goeie trek want hij zag dat ik foto's maakte en bleef gewoon zitten.

• loes

mooie foto kuuk. inderdaad niet zo'n welkome gast, maar hoort er zeker bij. een enkele keer zien wij er hier eentje in de tuin en ben dan ook geneigd te denken “laat mijn vriendjes met rust” en ga ergens anders je eten zoeken

• mike

Mooie foto. Hier komen deze gasten ook frequent. Het is een gedekte tafel voor ze. Mussen, merels enz. Zou liever niet om de dag een verenhoop van een gedode en opgevreten vogel tegenkomen, maar de natuur is hard en alleen de sterksten en slimsten overleven. Gelukkig is onze tamme huismerel nog steeds geen prooi geworden. Vanmiddag zag ik in de poel weer een lepelaar foerageren. Prachtig gezicht, zoals deze mooie vogels met hun snavel heen en weer zeven in het water…

• lutetia

Wat bijzonder ,Mike, dat je die in je tuin krijgt!

Ik heb zojuist je e-mailtjes beantwoord. Luut

• anja

ja maar wel een mooie foto Kuuk.

en ik geloof graag dat het niet zo'n prettig gezicht is wat die daar aan het doen is.

• Carin64

Sperwers zie ik hier eigenlijk zelden, wel vaak meerdere buizerds die samen hoog rondzweven of gezellig samen in een hoge boom zitten. Heel af en toe vind ik wat veren, maar ik heb ze nog nooit in actie gezien. Vanmorgen zag mijn man een vos langs het kamerraam lopen ( hebik helaas gemist) maar afgelopen winter zag ik wel de twee reëen die gewoon om acht uur 's morgens op het gazon liepen. Soms denk ik wel dat er steeds meer dieren komen, die ik in mijn jeugd nooit zag. Nu zit er op iedere paal naast de snelweg een buizerd. Met enige regelmaat zie ik een ooievaar. De laatste 2 jaar zie ik opeens overal zilverreigers. Aalscholvers zitten op iedere lantaarnpaal terwijl ik 20 jaar geleden nog een keer op excursie geweest ben om ze te zien in het Naardermeer! De groene specht zit hier vaak op het gazon en de bonte specht zat gisteren nog lekker te smikkelen van de muesli en timmert graag in onze robinia. En wij wonen niet in een natuurgebied, maar gewoon aan de rand van de bebouwde kom.

• Margriet

Niet heel lang geleden is bij onze achterburen een kip gepakt door een vos…..midden in het dorp!

• kuuk

er gebeurt - behalve groei en bloei - nog heeeeellll veeeellll in onze tuinen…..

• loes

ik heb net een poosje zitten kijken hoe het koolmeesje kattenhaar uit de garde bijelkaar “zoekt”. bekje vol en hup naar het nestkastje. er was een paar weken terug al een hele kluwen haar gebruikt, maar denk dat ze dat nestje verlaten hebben. wat een energie steken ze toch in de voorbereiding op de voortplanting en dan het voeden van hun jong. zeker een drukte van jewelste in de tuin.

• Hinke

Een Sperwer heb ik een enkele keer in de tuin. Buizerds zijn er in de omgeving veel die zijn hier heel gewoon ondertussen. En houtduiven, er broed 1 onder mijn afdak waar de maaimachine staat en mijn grote tuingereedschap en de containers, nu kom ik daar alleen als het echt niet anders kan. Gisteren en vandaag een paar planten geplant en verplant, met mijn kleine handschepje om de duif niet te storen:D Het is toch wat…..:)

Hinke.