Plant advies gevraagd

• Telelubbie

Allen,

Wij kan mij helpen:

ik heb 2 hoge potten (van volgens mij 40x40cm) en ben op zoek naar een plant hiervoor die in de zomer kleur geeft, maar ook in de winter mooi groen blijft of bij voorkeur zelfs bloeit in de wintermaanden.

Wie heeft advies?

Alvast bedankt,

Raymond

• CarlaK

Viburnum Tinus (struik, groenblijvend, bloei en bessen))

Camelia (struik,bloeit inde nawinter/voorjaar)

Helleborus (vaste plant,wordt een grote pol als ie naar zijn zin staat, bloeit in de winter/voorjaar, blijft groen maar kan in de nawinter leleijke bladeren krijgen)

• Margriet

Zomer kleur, winter groen en het liefst ook bloei……..

Ik zeg: Xenos. (bij de nepplanten en bloemen)

Die plant bestaat niet, anders hadden we hem allemaal allang in de tuin of potten staan. :-)

Combi's kunnen wel, bijvoorbeeld een kleine japanse esdoorn (mooi blad) met aan de voet goed gekozen eenjarigen. (bloei van juni tot eind oktober). Het vervult nog steeds niet al je wensen maar we komen al een eind.

• anneke Im

skimmia zowel vrouwelijke plant als een mannetjes plant

de een geeft bessen en de andere bloem aren heel het jaar een groen aanzicht en mooi blad heeft graag zure grond

maar het idee van Margriet is ook fleurig /Anneke

ps ook een pieris komt daar voor in aanmerking met verkleurend blad en leuke bloemen trosjes zoek eens bij google onder de namen

Anneke

• Telelubbie

Bedankt voor de antwoorden, we gaan vanmiddag eens langs een tuincentrum

gr

Raymond

ps. ik zie nu dat mijn vraag zelfs 3x geplaatst is, dit kwam doordat de site steeds happerde toen ik het erop zette. Sorry daarvoor

• anneke Im

Wat heb je besloten en gekocht ben nieuwsgierig.

Anneke

• Telelubbie

Hoi,

We zijn vandaag langs een tuincentrum en een kweker geweest, maar hebben nog niets gekocht. Waarschijnlijk wordt het een skimmia of misschien een rododendron.

Bedankt voor de adviezen

Raymond