wat is dit voor plant of onkruid

• anneke Im

na aanleiding van Hinke,s tweede foto van lieve vrouwe bedstro

zou dit het ook kunnen zijn ? het komt massaal op 1 plek op.

Ik heb op die plaats ook lieve vrouwe bedstro gehad en er staat nog een strook

Mijn man vond het teveel worden en heeft een gedeelte er uit gehaald .

OOk staat er een venkel (brons ) die ook van deze blaadjes heeft ,zou dat het kunnen zijn?

ik kon niet lager erbij komen bang dat ik zou vallen , mijn mannetje is weg

Anneke

• loes

ik had ook ooit een plukje lievevrouwenbeddestro van iemand gekregen en ben jaren bezig geweest het weg te krijgen. toch herinner ik me dat het meer door de tuin kroop en zich niet uitzaaide. mij lijkt het ook erg op een venkelblad. kan je mischien iets ruiken aan de blaadjes ? ik heb in voortuintje en in strook van het achterpad, iets wat zich uitgezaaid heeft, maar nog te klein om te oordelen wat het zou kunnen zijn.

• Margriet

Het lijkt ook op blad van een bepaalde Cosmea. Cosmos sulphureus. (oranje/rode soortjes). Heb je die daar ook gehad vorig jaar?

Lievevrouwebedstro is volgens mij groener en komt kleiner uit de grond.

• anneke Im

Loes ik kan niet op mijn knieën om te ruiken het is nog heel klein en ervan plukken ook niet .bang voor vallen he. Het is dinsdag middag dan mag ik niet ondeugend zijn van Piet.

cosmea heeft wel in de voortuin gestaan en heb heel lang gebloeid .ik had daar wel zaad van op gevangen maar die heb ik gezaaid in potjes

in Maart en staan nu in grote potten om weer in de voortuin geplaatst te worden als de bollen uit gebloeid zijn

Ik laat het nog maar even staan kan het altijd nog verwijderen .

jullie horen wat het is geworden misschien onkruid ??

• loes

kan je de gezaaide cosmea niet vergelijken met wat hier opkomt ? over het algemeen zaait onkruid zich niet vaak op deze manier uit.

• marja

Hallo Anneke, is het geen zaad van een vetbol voor de vogels?

Groetjes Marja

• Mike

Overduidelijk venkel, Anneke.

• anneke Im

Ik heb al jaren venkel maar nog nooit uitzaailingen gehad .Mike

Het lijkt er wel op .Het regent nu , zal morgen Piet wat laten uithalen en er aan ruiken .

Want dan moet het er wel uit dat is te veel van het goeie .wordt vervolgd !

Anneke

• margreet

Volgens mij is het ook venkel.

Heb nog nooit zulke lievevrouwebedstro gezien, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles…