salvia fazurea

• loes

tijdens de storm en regen van afgelopen nacht, is deze salvia op stam omgewaaid en lagen er twee mooie “stekken”op de grond. gelukkig is het model van de plant niet verpest. heb de 2 stukken vanmorgen maar in water gezet en vroeg me af of ik hier nieuwe planten van kan maken. op water of met een beetje stekpoeder in goede grond ?

• lutetia

niet gelijk in goede grond;wat tuinaarde met zand of zaai-en stekgrond;van onderen water geven;een plastic hoesje er om heen dat van onderen en van boven open is;op een lichte,niet zonnige plaats zetten;als je een kas hebt,dan daarin zetten;liefst niet direct op de grond met het oog op de nog vrij koude nachten! Luut

• Mike

Hoi loes, ik zou maar gauw een potje clonex bestellen via het net. Want daarmee wortelt echt bijna alles. Sta versteld van het resultaat, met name bij salvia's. Ga gauw weer een potje bestellen, want het resultaat is vele malen beter dan met stekpoeder. Vorige week passieflora's ermee gestekt, toch niet de gemakkelijkste, maar ze wortelden binnen 5 dagen….

• loes

bedank luut - heb geen echte kas, maar mijn plekje doet er in deze tijd van het jaar, niet voor onder. dat gaat dus helemaal goed komen. mike, ik wou al even terugzoeken hoe dat goedje van “jou” heet. zal morgen even hier bij mijn plaatselijke “grow-shop” vragen en anders bestellen .

grts

• ann

Mike waar heb je deze clonex besteld kan ik ook goed gebruiken maak nogal veel stekken.

Ann

• lutetia

kijk op google bij tuintechniek online en vermeld bij de zoekfunctie clonex. luut

• loes

is 50ml genoeg voor kleinverbruiker als ik ? ik vergelijk het nu even met een flesje van de wonderdruppels - dat is 75 ml. het spul is toch ook niet onbeperkt houdbaar ?

luut, ik heb ook een poosje zitten googlen en lezen. vindt de prijsverschillen groot - tussen de 5,30 en 10 euro. gratis bezorgd tot 14,00 bezorgkosten.

grts

• lutetia

Neem de verpakking van 250 ml; luut

• Margriet

Ik heb een potje van 50 ml en dat is echt genoeg hoor. Je gebruikt er maar heel weinig van per keer.

Op dit moment stek ik zonder, de planten zitten zelf al zo vol groeihormonen dat het niet nodig is.

Ik moet wel zeggen dat het mèt die Clonex idd zeer vlot bewortelt. Ik denk er ook niet altijd aan, ik stek gewoon. :-)