onkruid of toch plantjes

• anneke Im

Het prikbord lag er even uit misschien toch een reactie Luut?

ik heb nog geen antwoord gehad .

Net even wat uit de grond gehaald door Piet en het is geen venkel bovenste takje ,het lijkt meer op cosmea .

maar ik heb daar niets gezaaid want dat doe ik altijd in potjes

• loes

laat dan maar even doorgroeien, anneke. wie weet wat er voor leuks uitkomt.

ja, even storing, maar de andere 2 prikborden waar ik op zit, lagen er ook uit, dus niets met tuinbord perikelen te maken

• martine

Ik vind het erg op cosmea lijken!

• Carin64

Volgens mij is het wel die donkere venkel hoor. Ik heb ook jarenlang van die venkelzaailingen gehad. Carin

• anja

ik vind de eerste ook op cosmea lijken.

en die daar onder lijkt op een wilde wortel.

• anneke Im

Carin op het papiertje is de bovenste een takje van de venkel .

daar onder lijkt het meer op de cosmea. zij hebben smalle blaadjes aan de onderkant van de stngel en daarboven de fijne blaadjes .

in de pot is cosmea stekjes . en daar lijken de onderste erg op. Ik laat ze maar even door groeien kijk wel wat het wordt .

Anneke

• Carin64

Wacht maar af, Anneke. Na een tijdje zul je zien dat de grotere plantjes hetzelfde blad krijgen als het grote venkelblad. Die eerste smalle kiemblaadjes brengen je wellicht in de war, maar echt, het is venkel.

• Paula

Nee, Cosmea. Ik heb ze ook.!!! Zien er exact hetzelfde uit. Lange smalle kiembladeren. Venkel is fijner van kiemblad en de eerste echte bladeren zijn bij venkel ook fijner van structuur.

Paula