weer een raadsel!!! wat is dit voor plantje????

• cowi

ik vondt vandaag weer een plantje in mijn tuin. Het is ongeveer 10cm hoog en het lijkt wel een klein dennenboompje.

Misschien is het wel onkruid,ik weet het niet. bedankt alvast voor het meedenken gr. cowi

• Carin64

Heermoes, equisetum of paardestaart. Er zijn mensen die hier veel last van hebben, maar in onze tuin is hij vanzelf verdwenen.

• Hinke

Ook ik zou zeggen Heermoes. Kan een heel lastig onkruid zijn, bij mij verdwijnt het helaas niet vanzelf:)

Hinke.

• anneke Im

ja duidelijk heermoes zoek maar bij google op Cowi . .

sommige mensen gebruiken het als geneeskrachtige kruiden.

Anneke

• Margriet

Ik zou het maar meteen heeeeel goed verwijderen, Cowi.

Het is niet te bestrijden. Dus wees zorgvuldig en haal alles, ook de wortels, heel goed weg. Uit elk stukje wortel komt een nieuwe plant. Het is erger dan zevenblad.

• loes

ik ken dit plantje/onkruid niet, maar heb wel begrepen dat als ik het tegenkom, radicaal aanpakken. komt er ook nog iets meer aan dan de groene vingers ? bloemen en uiteindelijk zaden ?

• anneke Im

nee geen bloemen en geen zaden maar de wortels zijn de boosdoeners Loes .

• loes

hoe komt zoiets dan ineens (al kruipend) in je tuin terecht he ? maar lijkt mij wel makkelijker verwijderen als je er gelijk mee begint

• Hinke

Vergis je daar niet in, Margriet gaf het al aan, het is eigenlijk erger dan zevenblad. Heermoes heeft zwarte wortels die in de aarde moeilijk te zijn onderscheiden, al groeit het plantje voor zover ik weet vooral goed op zanderige grond. Maar bovendien wortelen ze heel diep, het is heel moeilijk om te wortels te verwijderen. Ik heb heermoes in een gedeelte van de tuin en krijg het niet weg. Zal ook moeilijk gaan want mijn tuin grenst aan de berm dus het komt altijd weer terug, net als het zevenblad, daar is geen plukken aan:(

Hinke.

• loes

berm…. ja een beetje als de buren die alles maar laten groeien. mijn buurvrouw laat haar springbalsemien ieder jaar tot zaad komen. gelukkig trek je die zaailingen er gemakkelijk uit, maar het zijn er wel ongelofelijk veel.