Maar als je kleine kinderen in je omgeving hebt is het wel een hele leuke plant om mee te puzzelen….
Pluk er een.. trek m deeltje voor deeltje uitelkaar en dan puzzelen maar!!
Heb ik me vroeger urenlang mee vermaakt
Balsemien vind ik altijd wel prachtig maar ik was ook al weer aan het plukken, dat gaat gelukkig heel erg gemakkelijk:) Maar een paar jaar geleden kon ik door ziekte niet zoveel aan de tuin doen, toen was één stukje tuin helemaal groen van de balsemien zaailingen, vreselijk!! Dat kan ik nu gelukkig weer voorkomen.
Hinke.
Mijn zus heeft in de Pijp in Amsterdam een stadstuintje van ongeveer 6 bij 6 meter; daar heeft ze ,omdat de tuin zelf door de hoge bebouwing en de forse bomen heel weinig zonlicht; ze heeft er elk jaar een heleboel springbalsemienen die één grote wolk aan bloemen geeft.Erg mooi; wat ongewenst is haalt ze er uit. Luut
ik was vandaag niet eerder in de gelegenheid om te reageren op de tips omdat ik de hele dag heb gewandeld en ik nu pas achter de computer zit. Het is leuk om al deze reacties en tips te lezen over zo,n rotplantje. Ik trek straks meteen dat plantje uit de grond. Ik weet nu,na de naam, wat voor plantje het is, want een paar huizen bij mij vandaan bloeien ze daar achter de schuur. Elk jaar komen er meer bij.
toch wel leuk hier op het prikbord. Je vraagt een naam voor een plantje,die krijg ik ook,en dan eindigen we met de springbalsemien.
allemaal bedankt en ik zal jullie raad opvolgen. gr. cowi
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?