Blauwe regen niet blauw maar wit?

• Esther

Al een jaar of 5 wacht ik op het bloeien van mijn blauwe regen. Ik heb hem als kleine plant/stek bij de Intratuin gekocht destijds en tegen de pergola op laten klimmen. Klimmen deed hij wel, bloeien niet. Tot vorige week, toen zag ik er voor het eerst knoppen in. Het lijkt er op dat de knoppen binnenkort uitkomen maar zo te zien gaat hij witte trossen geven in plaats van blauwe. Kan dat? Ik ken de gouden regen, de blauwe regen, maar geen witte? Kan het zijn dat ik geen blauwe maar witte regen heb gekocht of kan het zijn dat de kleur van de trossen verandert? Hij is nu dus een jaar of 5 oud en heeft nog nooit eerder gebloeid.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

• loes

er is wel degelijke een wisteria met witte bloemen, zelfs met roze. mischien heb je destijds de verkeerde gepakt. kleur veranderen heb ik nooit van gehoord. wel wisterias die nooit bloeien. ik heb nog een uitloper van een vorige, maar daar zullen wel nooit bloemen aan komen. te veel werk om dat er uit te spitten.

• anne

Ja ik heb ook een witte al jaren en vindt het wel mooi.

annet.

• anneke Im

je ziet ze wl vaker witte wisteria. Zeker tegen een rode muur laten klimmen of over een perlago.

Ik heb zelf een donker blauwe die haast helemaal uit is

Anneke

.

• Margriet

Het hoeft geen witte te worden…..misschien kleurt hij nog bij als hij uitkomt en is hij toch blauw.

Wacht het nog even af. Het is wel zuur als je 5 jaar op een blauwe wacht en het wordt een witte.

Lees nog even met de zoekfunctie de tips voor het snoeien van een blauwe regen. Daarmee kun je de bloei bevorderen. (volgend jaar).

• Esther

Bedankt voor de reacties, het lijkt toch echt een witte te worden…. Margriet, wat bedoel je precies met de zoekfunctie gebruiken? Ik ben hier nog niet zo in thuis?

• loes

in het blauwe balkje, boven “blauwe regen niet blauw, maar wit”, zie je het woord “zoeken”. klik dit aan en dan kan je van alles zoeken wat hier al aan de orde geweest is. in jouw geval wisteria/blauwe regen snoeien. maar ook een plantennaam of alle berichten van bijv. Esther.

suc6

• Esther

Dank je wel voor de tip

• loes

(tu)