houtduif op haar nest

• Hinke

Geen superfoto, wil de duif niet storen dus de foto met zoom en zonder flits gemaakt. Ze zit hier onder een afdak in mijn tuin. In een oud kistje waar nog wat kippengaas in ligt heeft ze mooi een nest gemaakt. Een paar jaar geleden zat er een merel.

• loes

nou, die heeft daar wel een fijn plekje gevonden

• anneke Im

Dat is toch wel leuk vooral bij jou aan het wateren een heel leuk die nest zo .bijdehand zijn die beesten he?

Hier in de stad is het vreselijk al die duiven ze poepen alles onder.

het was weer eens een regen achtge dag komt de zomer nog wel en de lente niet te vergeten 7 dagen lente weer gehad

fijne avond Anneke

• Hinke

Dat is inderdaad wat lastiger Anneke, duiven in de stad. Deze heb ik geen last van, alleen nu even wat opletten.

En ja die lente zomer wil ik ook wel, het is hier nu ook nat en grijs…… en ik bedacht net, nog 4 maanden en het is september, wordt het al weer vochtig en vroeg donker. Dus laat die zomer nu maar komen, ik wil nog wel een paar maanden buiten kunnen zitten…!!!!

Hinke.

• lutetia

Leuk bericht;in de buitenwijken van Culemborg broeden ze ook;gisteren was er nog eentje nestmateriaal bij mij aan het zoeken;genoeg voorhanden voor ze!

Weten jullie dat voor zover mij bekend alle duivensoorten slechts twee eitjes leggen? Luut

• marja

Bij mij komen steeds drie duiven en dalen in mijn mand met tulpen,helemaal vernield.

Ik jaag ze wel weg,ben meer voor de kleine vogeltjes en merels.

• Margriet

Duiven, dat zijn echt zulke slechte nestbouwers. Die kwakken hier een takje en daar een blaadje en vervolgens zetten ze hun achterste neer en gaan broeden. Wankele gevallen, die duivennesten. Ze nemen ook vaak een oud nest van een andere vogel over.

Het verbaast me niks dat ze een kant en klaar kistje kiezen. :) Sjiekdefriemel. (voor een duif)

• Hinke

Kleine(re) vogeltjes zijn schattig maar die zie ik hier niet op een nest zitten, misschien verscholen in een heg? De mussen zitten onder de pannen dat wel en de zwaluwen hangen aan de gevel. Maar hier is voor elke vogel een plekje. Voorgaande jaren zaten de duiven altijd in de meidoorn maar die heb ik vanwege dode takken vorig jaar flink gesnoeid, dat vinden ze natuurlijk maar niets:)

Hinke.