Melianthus major

• Carin64

We hebben hier al vaker gediscussieerd over de winterhardheid van Melianthus. Ik heb vorig voorjaar mijn plant, die al jaren in pot stond, in de vollegrond geplant. Hij groeide prachtig uit, het blad stortte helaas na de eerste vorst in. Ik heb het blad omlaag gevouwen en er een berg droog blad onder geduwd. In april heb ik alles afgenipt en hij leek morsdood, maar de stomp was niet zacht. Sinds afgelopen week zijn er al twee scheuten boven de grond aan het komen vanuit de wortels. Hoera. Conclusie, met een goede afdekking moet hij het in de tuin kunnen redden en dan wordt hij echt heel mooi. Hij staat wel op een plek waar heel veel grof zand door de klei zit, want hier was een aantal jaren een paardebak.

• anja

leuk Carin dat hij het toch doet.

geniet er maar van.

• anneke Im

Ja zoiets is altijd weer een wonder toch , zeker als die altijd in een pot heeft gestaan .komen toch uit Afrika Carin ?

Wij hebben in het najaar alle planten gehalveerd van wege de grote ,maar op een andere plaats slaan enkele toch niet goed aan !

Wonderlijke de grond is het zelfde en zon krijgen ze in de voor als in de achtertuin .

Eindelijk droog hier is 50ml regen in de meter , mijn regen ton loopt over en mijn houten vijver bak ook.

• loes

je hebt gelijk, anneke. zelfs van “mijn”stukje afrika. we noemen het daar “kruidjie roer my nie” !! niet echt een gebied waar vorst voor komt, maar wel erg natte winters.