Tuin afscheiding met plant/boom

• Niek

Beste Forum,

ik ben op zoek naar een boom of hogere struik die het hele jaar groen blijft en goed te gebruiken is als afscheiding met gronstuk van de buren. De plant/boom mag best hoog worden (5 meter is geen probleem). Ik heb in de tuin al twee laurieren staan (eentje is een soort boom de andere een struik). Ik zoek iets dergelijks als laurier (goed dicht. hele jaar groen en goede hoogte), maar wil eigenlijk niet nog een laurier planten om toch enige variatie in mijn tuin te krijgen. Overigens ik woon in Spanje dus niet al te veel problemen met vorst in de winter ;-)

Alvast bedankt voor ideen!

Niek

• anneke Im

Rhododendron geeft nog bloemen ook

taxus komen besjes aan en blijft groen

Dwergcyprus in alle vormen te koop als kegel of als zuil

mooie brem,

viburnum diverse soorten komen ook bloemen blijft groen

en google helpt ook of in een goed planten en bomen boek

succes Anneke

• loes

ik denk dat in spanje zelfs veel struiken/bomen groen zullen blijven, waar ze dat hier niet doen omdat bij de eerste vorst, het gedaan is met blad. een grote keuze, lijkt mij. ik denk dat je voor rhododendron mischien wel een specifieke grondsoort moet hebben. wat heb je daar voor grond, Niek ?

• Niek

Hallo,

Anneke - alvast bedankt voor de eerste ideeen

loes - ik weet niet of het eerder zure grond is of niet (geen idee hoe ik dit kan checken). Na een spade diep zijn er heel erg veel stenen (meer stenen dan zand - is bijna rotsachtig. Toch doen veel planten het er erg goed, bijv mimosa, rozen en lourier doen het er in ieder geval heel goed - ook al staan die op een plaats waar de bodem uit iets meer normale grond lijkt te bestaan.

• loes

ik neem aan dat wat je er ook al neerzet, je toch een redelijk gat moet maken zodat de wortels een beetje kunnen ontwikkelen. als je de richting van rhod. & azaleas uit wilt, dan kan je in dat gat wat zure grond doen om ze goed op weg te helpen. bij mij staan de azaleas in potten en zijn ook van mij afhankelijk van de juiste meststof, dus dat hoeft geen probleem te wezen. maar wellicht komen er nog meer plantennamen langs..

• martine

Oleander?

• anneke Im

daar had ik ook aan gedacht en zo zijn er nog meer planten cdie sub tropisch zijn

die het hier niet redden .Ga eens kijken bij een tuincentrum daar in de buurt of kweekers !

hou ons op de hoogte en plak eens een fotohier succes Anneke

• ann

Magnolia grandiflora dit is een van de weinige groenblijvende Magnolia soorten. Veel gezien in Barcelona.

Ann